A 2014-es új, 1,6 literes V6-os turbós hibrid erőforrásokkal egyértelműen a kicsit későn belehúzó és viszonylag kis költségvetéssel dolgozó Renault végezte a legrosszabb munkát, a téli tesztszezon kész katasztrófa volt.
A francia gyártónál azóta – a Red Bull mérnökeinek segítségével – gőzerővel folyik a fejlesztés, az elektronikai komponensek és a szoftverek fejlesztése, ami a pályán is megmutatkozik. A Spanyol Nagydíjon a Red Bull a 3-4. helyet hozta a megfoghatatlan gyári Mercik mögött – megverve ezzel az összes többi Mercedes-motoros csapatot – és végre a Lotus is pontot szerzett.
F1: 90 százalékon a Renault-motor 1
F1: 90 százalékon a Renault-motor 11


A Renault Sport F1 műszaki főnöke, Remi Taffin szerint közel a teljes felzárkózás.
„Dobogós helyezés Danieltől (Ricciardo) és egy küzdelmes, erős negyedik hely Sebastiantól (Vettel), ennél többet nem is remélhettünk ettől a hétvégétől! A Mercedes-csapatnak nagyon erős csomagja van, ők vezetnek, de nagyon kicsi a különbség a következő négy csapat között, komoly csatákat láthattunk. Már ez is mutatja, hogy a motorok versenye sokkal szorosabb, mint a korábbi futamokon, minden nyitottá vált.”
„Emellett nagy öröm, hogy végre a Lotus is jó tempóval volt versenyben, sajnos azonban a Toro Rossónál és a Caterhamnél hiányzott a sebesség, nem sikerült előrébb jutni.”
Taffin szerint nagyjából már csak 10 százalék kell a teljes versenyképességük eléréséhez, az e heti barcelonai teszt pedig újabb előrelépést hoz.
„Összességében szépen fejlődtünk ezen a hétvégén mind az energiakezelés, mind az üzemanyag-fogyasztás, mind a vezethetőség tekintetében. Azt mondanám, már 90 %-nál járunk a felzárkózásban, a végső finomítások következnek. Ezeket próbáljuk majd ki a héten, és bízunk benne, hogy Monacóban megint előrébb lépünk.”