A Spanyol Nagydíj hétvégéjén újra felröppentek a pletykák, miszerint a Ferrari szeretné elcsábítani a Red Bull sztármérnökét, Adrian Neweyt. Az angol zseni már a 90-es évek óta kap ajánlatokat Maranellóból, de eddig sosem sikerült megszerezni.
Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Spanyol Nagydíj rajtja előtt a Sky Sports megkérdezte a mérnököt is a jövőről, arról, hogy menne-e a Ferrarihoz. A válasz nem volt kategorikus nem.
„Nem tudom, ezen még gondolkodnom kellene. Valamikor majd el kell gondolkodnom a jövőn, de pillanatnyilag csak arra koncentrálok, hogyen kerüljünk az ezüst autók (a Mercedesek) elé” – mondta.
Nem tudni pontosan, Newey szerződése meddig él a Red Bullnál, a csapatfőnök, Christian Horner pedig nem is akart részletekbe menni, amikor őt kérdezték: „Nyilván, a Ferrari vonzása mindig megvan, de mellette ott van a nyomás, az intrikák, és az, hogy Olaszországba kell menni. Sokunkat hírbe hoztak már a Ferrarival, de a Red Bulltól eddig senki nem igazolt oda.” 
Barcelonában ott volt a nagyfőnök, a Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschitz is, aki a pilótái 3-4. helye ellenére finoman szólva sem volt boldog, a Mercedes-uralom és a saját csapata küszködése kapcsán újra csak szapulta a 2014-es Forma-1-et. 
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


„Egy rakás szabály, korlátozás, büntetés. Régen arról szólt ez, hogy a leggyorsabb győz. Finoman szólva is egyetértek a kiábrándult nézőkkel. Ma már a nem nyomhatják a határon a versenyzők.” 
Mateschitzet az FIA-elnök Jean Todttal is látták a paddockban, de az osztrák üzletember azt mondta, nem fognak szabályváltoztatásért lobbizni, „semmi értelme nem lenne”. Azt is kizárta, hogy a Forma-1 részvényeinek megvásárlásával, résztulajdonosként próbálnának nagyobb befolyást szerezni: „Nem, szerintem mi másban vagyunk jók.”
Az osztrák milliárdos azért nagyon megdicsérte Sebastian Vettelt, aki a műszaki hiba miatt kihagyott pénteki edzések, a kvalifikációs lerobbanás, és a sebességváltó-csere miatti hátrasorolás után a versenyen a 15. helyről a 4. pozícióig kapaszkodott.
„Világbajnokként vezetett, de számomra ez egyáltalán nem meglepetés. A versenyzésével egy pillanatig sem volt gond, csak balszerencséje volt. Nem kell hinni azoknak, akik krízisről beszéltek vele kapcsolatban.”