A világ tíz leggyorsabb vonata bizony bőven 400 kilométeres óránkénti sebességgel hasít, ezek közül a leggyorsabb a japán vasúttársaság, a JR Maglev MLX01 mágnesvonata, amely 2003-ban érte el az 581 kilométer/órát. De ha a Szovjetunió nem hullik szét, Oroszország is bekerülhetett volna a top10-be.  
A szovjet szuperhatalom 1986-ban építette meg a Wagon TA-05-ös mozdonyt, ami elektromágneses felfüggesztéssel működött (mágnesvasút). Az első sikeres próbautat ’86 február 25-én hajtották végre. 
Akár 400 km/órával is közlekedhettek volna az oroszok 1
Akár 400 km/órával is közlekedhettek volna az oroszok 21
„Olyan utasszállító projekten dolgozunk, ami anélkül fog közlekedni, hogy érintené a síneket, és a 250 km/órás sebességet elérve is szinte hangtalanul suhan majd. Ez alkothatja a városi tömegközlekedés fő ütőerét, ami olcsóbb lesz mint a metró” – nyilatkozta egy interjú alkalmával a VNIIPItransprogress elnöke, a projekt felelőse.
Akár 400 km/órával is közlekedhettek volna az oroszok 22
A Wagon TA-05-öt úgy tervezték, hogy 65 ember utazhasson a 19 méter hosszú és 40 tonna súlyú mozdonyon. A tesztek során utazósebessége elérte a 250 km/órát, de a készítők kilátásba helyezték a 400 kilométeres óránkénti sebességet is. A mozdonyhoz természetesen több kocsit is lehetett volna kapcsolni. 
Akár 400 km/órával is közlekedhettek volna az oroszok 23
Akár 400 km/órával is közlekedhettek volna az oroszok 24
A tesztpálya Moszkvától nem messze épült, a projekt azonban a Szovjetunió széthullása után, 1992-ben leállt, finanszírozási problémák miatt. 

Akár 400 km/órával is közlekedhettek volna az oroszok 25