A Forma-1-ben a költségcsökkentés mellett évek óta a „show javítása” az állandó téma, de eddig nagyon kevés újítás és intézkedés aratott sikert. A szerdai barcelonai teszten a Mercedes hangosított kipufogóval kísérletezett, de nemrég más, egészen furcsa ötletek – mint a mesterséges szikráztatás, a féktárcsák látványos, izzóvá hevítése – is felmerültek.
A 2011-es belépése idején szintén a sportág izgalmasabbá tételével megbízott, majd az erre kifejlesztett „rossz” gumik miatt sok-sok kritikát kapott Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint az ilyen ötletelések rossz utat jelentenek, előbb azt kellene tudni, mit is szeretne látni a közönség.
„Az üzletben mindig az az első, hogy ismerjük a fogyasztót. Szerintem nagyon veszélyes, ha a Forma-1-ben csak úgy hasra ütésből alkotnak szabályokat anélkül, hogy tudnák, mit is szeretne a közönség. A nézők tetszését kell elnyerni. Ők mit szeretnének, mit akarnak látni?”
„Az autóversenyzés pankrációs verzióját? Vagy egy tisztán technikai küzdelmet? Ez két szélsőség, de mit is vár valójában a nézőközönség? Akkor lehet nekikezdeni a munkának, ha ez már világos. Jelenleg fennáll a veszélye, hogy épp fordítva csinálják a dolgokat, úgy akarják megoldani a problémát, hogy nem is tudják, mi az” – idézte az Autosport a gumis főnököt.
A Williams helyettes csapatfőnöke, Claire Williams szerint mindenképp többet kell adni a nézőknek, azonban komolyan vehető és pénzügyileg is megvalósítható ötleteket szabad csak elfogadni.
„Nagyon veszélyes csak úgy bedobni valami ötletet és azt hinni, hogy az úgy jó is lesz. Előtanulmányok nélkül nem tudhatjuk, mennyibe fog kerülni a csapatoknak, és hogy egyáltalán működik-e” – utalt például a „trombitás” kipufogóra, amely szerdán be is sült.
„A Forma-1 vélt problémáinak kapkodó kezelése helyett fontos lenne, hogy megismerjük az emberek véleményét, kialakuljon valami közmegegyezés, az emberek ugyanis nem szeretik a változásokat. De a jelenlegi tervezeteink bizonyítják, hogy minden érdekelt fél határozott szándéka a sportág javítása. Félre ne értsenek, az F1 nagyszerű, de mindig lehet még jobbá tenni, javítani a show-t és biztosítani a szponzorok érdeklődését.”
„Bármilyen bevezetendő lépésnek költséghatékonynak kell lennie és egyértelműen javítania kell a show-t, nevetséges és drága módosításokat nem szabad hozni.”