A BKK szerint a 4-es metró beindulásával a módosított autóbusz-vonalak utasforgalma még fokozatosan stabilizálódik. A dél-budai metróvonal végleges utazási igényei azonban csak a közeledő nyári iskolai szünet és szabadságolások után, szeptembertől lesznek felmérhetőek. A március végi indulás óta a BKK többször is mérte a kihasználtságot, az áprilisi adatok napi több mint százezer utast mutattak.
A végállomások kiemelkedő forgalmat bonyolítanak, de ugyancsak sok ember közelíti meg rendszeresen a 3-as metróra átszállást biztosító Kálvin téri és a Móricz Zsigmond körtéri állomást is. A kedvező adatok ellenére egyelőre az új vonal kisebb forgalmat bonyolít a 2-es és a 3-as metróvonalhoz képest. Előbbin közel 400 ezren, míg utóbbin átlagosan 625 ezren utaznak naponta.
Az eddigi működés során biztonságot veszélyeztető esemény nem történt a teljesen automata szerelvényekkel üzemelő vonalon. Az első négy hét alatt két leállás volt járműhiba miatt, illetve kisebb forgalmi zavarok, menetkimaradások fordultak elő, részben vonathiba és kis részben a biztosítóberendezés hibája miatt.
A 4-es metrót március 28-án adták át, ekkor kezdődött el a minimum fél évig tartó utasforgalmi próbaüzem. Az első hétvégén mindenki ingyenesen utazhatott a vonalon, amelyet akkor a BKK adatai szerint mintegy félmillióan használtak.