Egyes városokban túl szélesek a meglévő peronokhoz a francia állami vasúttársaság által rendelt, belföldi városok között közlekedő új vonatok. Az SNCF elismerte, hogy 50 millió eurót (több mint 15 milliárd forint) kénytelen költeni 1300 peron átalakítására.

Marhák, nem tűnt fel, hogy túl nagy a vonat? 1
Marhák, nem tűnt fel, hogy túl nagy a vonat? 5


A francia Alstom 182 és a kanadai Bombardier cég 159 szerelvénye fokozatosan, 2016 végéig áll forgalomba. Miután a különböző vidéki vasútállomásokon a vágányok és a peron közötti méretek különbözőek, az SNCF az RFF regionális vasútüzemeltető céget bízta meg az új szerelvények pontos méreteinek kiszámításával. A cég ezt meg is tette, de elkerülte a figyelmét, hogy 1300, ötven évnél régebben épített vágány szűkebb a hatályos szabványoknál. A vállalat figyelmét a Franciaországi Régiók Szövetsége hívta fel arra, hogy az új vonatok beszorulhatnak ezeken az állomásokon.

A tévedés felismerése után az RFF diszkréten megkezdte a problémás peronok „leborotválását”, eddig 300-zal készültek el. Az SNCF és az RFF beismerte, hogy „az utazóközönség várakozásainak kielégítésére” szánt új vonatok „a 8700 franciaországi peron közül 1300-nak a korszerűsítését igénylik”. Egyes politikusok máris követelik a vasúttársaság elnökének menesztését.

Áprilisban Kanadában derült ki, hogy a montréali metró számára rendelt, az Alstom és a Bombardier közös konzorciuma által gyártott szerelvények túl magasak az ottani metróalagutak számára, emiatt azokat különböző szakaszokon, összesen legalább 200 méteren, ki kell tágítani. A montréali közlekedési vállalat 2010-ben rendelt – versenytárgyalás nélkül – az Alstom-Bombardier-konzorciumtól 1,3 milliárd kanadai dollárért (265 milliárd forint) 468 új metrókocsit az 1966 óta közlekedő szerelvények cseréjéhez.

A 2013 végére – 2014 elejére várt vagonok leszállítása egy évet késik, a gyártó azonban bízik abban, hogy az utolsó szerelvény leszállítására vállalt 2018. szeptemberi határidőt tartani tudják.

Mi sem úsztuk meg, hiszen 2006-ban Budapesten magasítani és szélesíteni kellett a Nagykörút villamosmegállóit az új Combinók érkezésekor.

(Forrás: MTI)