Egyes városokban túl szélesek a meglévő peronokhoz a francia állami vasúttársaság által rendelt, belföldi városok között közlekedő új vonatok. Az SNCF elismerte, hogy 50 millió eurót (több mint 15 milliárd forint) kénytelen költeni 1300 peron átalakítására.
A francia Alstom 182 és a kanadai Bombardier cég 159 szerelvénye fokozatosan, 2016 végéig áll forgalomba. Miután a különböző vidéki vasútállomásokon a vágányok és a peron közötti méretek különbözőek, az SNCF az RFF regionális vasútüzemeltető céget bízta meg az új szerelvények pontos méreteinek kiszámításával. A cég ezt meg is tette, de elkerülte a figyelmét, hogy 1300, ötven évnél régebben épített vágány szűkebb a hatályos szabványoknál. A vállalat figyelmét a Franciaországi Régiók Szövetsége hívta fel arra, hogy az új vonatok beszorulhatnak ezeken az állomásokon.
A tévedés felismerése után az RFF diszkréten megkezdte a problémás peronok „leborotválását”, eddig 300-zal készültek el. Az SNCF és az RFF beismerte, hogy „az utazóközönség várakozásainak kielégítésére” szánt új vonatok „a 8700 franciaországi peron közül 1300-nak a korszerűsítését igénylik”. Egyes politikusok máris követelik a vasúttársaság elnökének menesztését.
Áprilisban Kanadában derült ki, hogy a montréali metró számára rendelt, az Alstom és a Bombardier közös konzorciuma által gyártott szerelvények túl magasak az ottani metróalagutak számára, emiatt azokat különböző szakaszokon, összesen legalább 200 méteren, ki kell tágítani. A montréali közlekedési vállalat 2010-ben rendelt – versenytárgyalás nélkül – az Alstom-Bombardier-konzorciumtól 1,3 milliárd kanadai dollárért (265 milliárd forint) 468 új metrókocsit az 1966 óta közlekedő szerelvények cseréjéhez.
A 2013 végére – 2014 elejére várt vagonok leszállítása egy évet késik, a gyártó azonban bízik abban, hogy az utolsó szerelvény leszállítására vállalt 2018. szeptemberi határidőt tartani tudják.
Mi sem úsztuk meg, hiszen 2006-ban Budapesten magasítani és szélesíteni kellett a Nagykörút villamosmegállóit az új Combinók érkezésekor.
(Forrás: MTI)