Nemrég megjelent a 2014-es Vehicle Dependability Study (jármű-megbízhatósági felmérés). A J. D. Power tanulmánya azt vizsgálta, mennyire számíthat az adott márkájú autóra egyesült államokbeli tulajdonosa. A felmérésnek ebben az értelemben megbízhatósági és ügyfél-elégedettségi vonatkozása is van. Az adatok idén hároméves, 2011-es modellévű autókra vonatkoznak, a kérdőívekre tavaly év végén válaszoltak az érintettek.
A kutatásra épülő rangsorban az 1000 azonos márkájú autóra vonatkozó hibák átlaga dönt a sorrendről. A 2013-as 126 helyett az idei vizsgálatban átlagosan 133 kifogásról számoltak be az autótulajdonosok. Az iparági átlagérték romlása nagyrészt a hajtáslánccal való elégedetlenségből fakad, de nem lerobbanások, hanem például a nem eléggé finoman kapcsoló automatikus váltó miatt. Ismétlődő panaszt váltottak ki az erőtlen négyhengeres motorok, mert a nagy vízen túl is a vásárlók egyre nagyobb része ül át takarékosabb autókba.
A cikkben bemutatott legjobbak mellett nyilván az utolsó tíz helyezett rangsora is érdekes: Scion (a Toyota leányvállalata), Chrysler, Volkswagen, Ram (a korábbi Dodge Ram pickup önállósult márkaként), Mitsubishi, Hyundai, Jeep, Land Rover, Dodge, MINI a sorrend. A további autógyártók és a részletek megtalálhatók ezen a linken.
Átlagosan romlott az autók megbízhatósága az előző évhez képest, a legjobbak között sok a japán gyártó
Átlagosan romlott az autók megbízhatósága az előző évhez képest, a legjobbak között sok a japán gyártó
Fotó megosztása:
10. Infiniti, 128 hiba/1000 autó. A Nissan luxusmárkája nemcsak a közvetlenül mögötte végző BMW-t előzte meg, de az ügyfél-elégedettségi felmérésekben és megbízhatósági toplistákon hagyományosan remeklő Subarut is
10. Infiniti, 128 hiba/1000 autó. A Nissan luxusmárkája nemcsak a közvetlenül mögötte végző BMW-t előzte meg, de az ügyfél-elégedettségi felmérésekben és megbízhatósági toplistákon hagyományosan remeklő Subarut is
Fotó megosztása:
9. Porsche, 125. Az európai autógyártóknak nehéz volt beékelődni az amerikai és ázsiai vetélytársak falanxába. A Porschének sikerült
9. Porsche, 125. Az európai autógyártóknak nehéz volt beékelődni az amerikai és ázsiai vetélytársak falanxába. A Porschének sikerült
Fotó megosztása:
8-7-6. Toyota, 114. Hármas holtverseny alakult ki a 6-8-ik helyen Az azonos pontszámot elérő márkák esetében a J. D. Power honlapján található sorrendet követjük, ezért nem igazodunk az ABC-hez
8-7-6. Toyota, 114. Hármas holtverseny alakult ki a 6-8-ik helyen Az azonos pontszámot elérő márkák esetében a J. D. Power honlapján található sorrendet követjük, ezért nem igazodunk az ABC-hez
Fotó megosztása:
8-7-6. Lincoln, 114. Míg 1000 autónkét 140 kifogással a Ford eredménye átlagon aluli, a vállalat luxusmárkája előkelő helyezést ért el. A fotón egy Lincoln MKZ szedán látható
8-7-6. Lincoln, 114. Míg 1000 autónkét 140 kifogással a Ford eredménye átlagon aluli, a vállalat luxusmárkája előkelő helyezést ért el. A fotón egy Lincoln MKZ szedán látható
Fotó megosztása:
8-7-6. Honda, 114. A japán autógyártó a 2013-as felmérésben 119 ponttal lett hetedik, idén hasonló eredményt ért el, de lényegesen jobb hibaszámmal. Európában nem kapható a Ridgeline pickup
8-7-6. Honda, 114. A japán autógyártó a 2013-as felmérésben 119 ponttal lett hetedik, idén hasonló eredményt ért el, de lényegesen jobb hibaszámmal. Európában nem kapható a Ridgeline pickup
Fotó megosztása:
5. Buick, 112. A General Motors konszern két márkája is bekerült a legjobb tíz közé. A Buick több modellje is Opelek technikájára, helyesebben közös GM padlólemezekre épül
5. Buick, 112. A General Motors konszern két márkája is bekerült a legjobb tíz közé. A Buick több modellje is Opelek technikájára, helyesebben közös GM padlólemezekre épül
Fotó megosztása:
4. Acura, 109. A Nissan-Infiniti és a Toyota-Lexus pároshoz hasonlóan a Honda prémiummárkája is jobban szerepelt az anyavállalatnál. A képen a Honda Accord, Acura TSX-ként
4. Acura, 109. A Nissan-Infiniti és a Toyota-Lexus pároshoz hasonlóan a Honda prémiummárkája is jobban szerepelt az anyavállalatnál. A képen a Honda Accord, Acura TSX-ként
Fotó megosztása:
3. Cadillac, 107. Az elaggott milliomosok márkájaként pusztuló Cadillac újjáélesztése jól sikerült, kínálata egyre meggyőzőbb és az ügyfelek autóik minőségével is elégedettek
3. Cadillac, 107. Az elaggott milliomosok márkájaként pusztuló Cadillac újjáélesztése jól sikerült, kínálata egyre meggyőzőbb és az ügyfelek autóik minőségével is elégedettek
Fotó megosztása:
2. Mercedes-Benz, 104. Mindössze két európai márka tudott beékelődni a japán és amerikai autógyártók közé. A Mercedes-Benz messze megelőzi közvetlen konkurenseit
2. Mercedes-Benz, 104. Mindössze két európai márka tudott beékelődni a japán és amerikai autógyártók közé. A Mercedes-Benz messze megelőzi közvetlen konkurenseit
Fotó megosztása:
1. Lexus, 68. Toronymagasan vezet a Toyota luxusmárkája. A Lexus mindössze 26 éves története során tucatnyi hasonló elsőséget szerzett és kimagaslóan hűséges ügyfélkörrel büszkélkedhet
1. Lexus, 68. Toronymagasan vezet a Toyota luxusmárkája. A Lexus mindössze 26 éves története során tucatnyi hasonló elsőséget szerzett és kimagaslóan hűséges ügyfélkörrel büszkélkedhet
Fotó megosztása:
10. Infiniti, 128 hiba/1000 autó. A Nissan luxusmárkája nemcsak a közvetlenül mögötte végző BMW-t előzte meg, de az ügyfél-elégedettségi felmérésekben és megbízhatósági toplistákon hagyományosan remeklő Subarut is
9. Porsche, 125. Az európai autógyártóknak nehéz volt beékelődni az amerikai és ázsiai vetélytársak falanxába. A Porschének sikerült
8-7-6. Toyota, 114. Hármas holtverseny alakult ki a 6-8-ik helyen Az azonos pontszámot elérő márkák esetében a J. D. Power honlapján található sorrendet követjük, ezért nem igazodunk az ABC-hez
8-7-6. Lincoln, 114. Míg 1000 autónkét 140 kifogással a Ford eredménye átlagon aluli, a vállalat luxusmárkája előkelő helyezést ért el. A fotón egy Lincoln MKZ szedán látható
8-7-6. Honda, 114. A japán autógyártó a 2013-as felmérésben 119 ponttal lett hetedik, idén hasonló eredményt ért el, de lényegesen jobb hibaszámmal. Európában nem kapható a Ridgeline pickup
5. Buick, 112. A General Motors konszern két márkája is bekerült a legjobb tíz közé. A Buick több modellje is Opelek technikájára, helyesebben közös GM padlólemezekre épül
4. Acura, 109. A Nissan-Infiniti és a Toyota-Lexus pároshoz hasonlóan a Honda prémiummárkája is jobban szerepelt az anyavállalatnál. A képen a Honda Accord, Acura TSX-ként
3. Cadillac, 107. Az elaggott milliomosok márkájaként pusztuló Cadillac újjáélesztése jól sikerült, kínálata egyre meggyőzőbb és az ügyfelek autóik minőségével is elégedettek
2. Mercedes-Benz, 104. Mindössze két európai márka tudott beékelődni a japán és amerikai autógyártók közé. A Mercedes-Benz messze megelőzi közvetlen konkurenseit
1. Lexus, 68. Toronymagasan vezet a Toyota luxusmárkája. A Lexus mindössze 26 éves története során tucatnyi hasonló elsőséget szerzett és kimagaslóan hűséges ügyfélkörrel büszkélkedhet
Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!