A KSH legfrissebb adatai szerint tavaly a magyar utakat járó autók átlagéletkora a korábbi événél is fél évvel tovább romlott, 12,5-ről 13 évre. Míg 2012-ben 2,98 millió autót tartottak nyilván, addig 2013-ban ez a szám valamivel nagyobb, 3 040 732 lett. Az eredmény hajszálnyival marad csak el az utóbbi évek legjobbjának számító 2008-as évtől, és ez az emelkedés akár biztató is lehet a jövőt illetően.
Ezzel egyúttal azonban az utakon futó járművek átlagéletkora jelentősen, fél évvel romlott. A márkák közül a KIA büszkélkedhet a legfiatalabb átlagkorral – 6,7 év – a koreai márkát a magyar piacról nemrég kivonult Chevrolet követi 7,1 évvel, a harmadik legfiatalabb pedig a Hyundai „flottája” volt. A nyugdíjas szakosztály legkomolyabb bástyája a maga 32,6 évével a Moszkvics, amit 28,3 évvel a Polski Fiat követ, majd érkeznek a keletnémet kétüteműek, a Trabant 27,8, a Wartburg 27,5 évvel. A kihalt fajok mellett, a még ma is kapható márkák közül a Mitsubishi autói a legöregebbek 14,9 évvel, őket a VW követi 14,4 évvel.
Értelemszerűen a kihalt márkáknak a legnagyobb az átlagéletkora. Friss, ropogós új autót ilyen emblémával már nem kapni.
Tavaly a legnagyobb valószínűséggel Opellel találkozhattunk az utakon, valamivel kevesebb, mint 437 ezer futott belőlük az utakon. A második leggyakoribb márka a Suzuki volt, 402 ezerrel, a harmadik helyet pedig a Volkswagen vitte, 280 ezerrel. Annak, hogy Tavriával találkozzunk volt tavaly a legkisebb esélye – a vizsgált márkák közül – 389 darab volt belőle Magyarországon rendszámmal – a Moszkvics a második legritkább, ezer darab alatti autóval, harmadik a Datsun, 1500 darabbal.
A 2013-ban első alkalommal forgalomba helyezett autók – 127 ezer van belőlük összesen – közül a Volkswagené az első hely 15444 darabbal, második az Opel 13123 darabbal, őket a Ford követi 12409-cel.
Wartburg tesztet itt talál, aki vonzódik hozzá, vagy csak érdekli, ötméteres Trabantról pedig itt olvasható anyag, ez pedig a különösen ritka, pedálos Moszkvicsról szól.