Mintha egy vidámparki eszköz volna, úgy feszít szélsőséges kialakítású belterével a Škoda Yeti Xtreme: belül négy kagylóülés várja az áldozatokat, akarom mondani utasokat, alumínium taposólemezekkel, négypontos övekkel gondoskodva a nem szándékos mozgások kiküszöböléséről. 

Az autó magától értetődően összkerékhajtású, dinamikus mozgatásáról a palettán szereplő 1,8 literes, 152 lóerős benzinmotor gondoskodik. A TSI benzinmotor legnagyobb forgatónyomatéka 250 Nm, 100 km/órára 9,0 másodperc alatt gyorsul az autó, a végsebesség 192 km/óra – és hogy a negatív gyorsulás is emlékezetes legyen, az autót az Octavia RS fékei lassítják. 
Begorombult a hegyiember 1
Begorombult a hegyiember 9
A jövő heti premier előtt ma még csak rajzok állnak rendelkezésünkre, de így is kivehetők a látványos karosszériaelemek: elöl masszív légbevezetők, oldalt széles küszöbök, a 17 colos felnikre szerelt terepabroncsok körül vaskos kerékívtoldások izmosítják az egykor szerény Yeti megjelenését. 
A tanulmányautó részleteit is gondosan kidolgozták: az ajtókárpitok szénszálas szövetből készültek, bennük gyalogsági ásó és alumínium termosz elhelyezésére szolgáló mélyedéseket találunk. A csomagtérben pótkerék, valamint az elakadt autó kiszabadítására alkalmas, kerék alá betolható szőnyegek kaptak helyet. És mert a modern technológia ma már sehonnan sem maradhat el, a műszerfalon egy iPad-tartó konzolt is elhelyeztek.
Begorombult a hegyiember 10