Először 2010-ben lépett színre, így bár különösebben nem hatott avíttnak, ideje volt, hogy felvarrják ráncait. A 4,97 méteres, tekintélyt parancsoló kupélimuzin mindenesetre most több ponton megújult.
Mindenekelőtt az orrot érintő részletek a szembeötlőek: mostantól alapáras a LED-es fényszóró, felárért pedig a Matrix LED rendszer jár, amely képes szelektíven aktiválni a lámpatest egyes szegmenseit, és ezzel „kikerülni” a szembejövő autóst, megakadályozva a sofőr elvakítását. A mátrixlámpa járuléka a dinamikus, animált elülső irányjelző (a diódák felvillanásának iránya is jelzi, merre indexel az autó); hátul mindenképpen ilyet kap az autó. A beltér új anyagokból építkezik, friss kombináció az alumínium/diófa párosítás, csak az üléskárpitok ötféle új árnyalatban kérhetők. Az első ülések szellőztethető és masszírozós kivitelben is rendelhetők; összesen négyféle első ülés kapható.
Az erőforrások terén kétféle benzines és három TDI erőforrás áll a faceliftes modell váráslóinak rendelkezésére. A hat kisebb motor teljesítmény-tartománya 218-333 lóerő, a leginkább figyelemre méltó a 218 lóerős, háromliteres „ultradízel”, amely papíron 4,7 liternyi üzemanyaggal beéri 100 kilométeren. Nagy ugrás vezet az S7 Sportback csúcskiadáshoz; ennek négyliteres motorja 450 lóerőt ad le, az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséről a részterheléskor lekapcsoló hengerek gondoskodnak. A 320 lóerős 3.0 TDI kivételével (8-fokozatú tiptronic) az összes motor hétfokozatú S tronic DSG váltót kapott; a fronthajtású alapverzióknál (korábban multitronic CVT váltóval) ezt mélyrehatóan átdolgozták. Alapáras az adaptív futómű, opciós a kétféle sportfelfüggesztés, illetve a légrugózás.
A megújult A7 Sportback az év vége felé kerül forgalomba.