Régiókra osztja a világot, és mindenkinek meglesz a maga szakterülete: dióhéjban így foglalható össze a Toyota új globális stratégiája. Európa ezen belül a kisautókat kapta (valamint a dízelmotort, az érzékelhető minőséget és a vezetési élményt, de most maradjunk a Yarisnál), és ennek megfelelően alaposan előkészítették a modellfrissítést: 85 millió eurót (25,7 milliárd Ft) és 576 ezer munkaórát áldoztak rá, több mint ezer alkatrészét dolgozták át. A modell eredeti bevezetésekor a Yaris egy negyedében volt európai terméknek tekinthető; mostanra ez az arány megfordult: az autó 75 százalékban a Toyota Motor Europe produktuma.
Európaibb lett a Toyota kisautója
Jobb minőség, vonzóbb formák, gazdagabb tartalom
A márka új globális stratégiájának részeként, Japánban is érezhető utóhatásokkal építette át a Yarist a Toyota.
Ez a felületes szemlélő számára két dologban nyilvánul meg: a merészebb formatervben, és a jobb minőségérzetben. Átrajzolták a lökhárítókat, az ajtók koptatóbetétjét, modernizálták a fényszórókat, és csökkentették a belsőégésű és a hibrid kivitelek közötti vizuális eltérést – ugyanakkor az egyes felszereltségi szintek között mostantól markáns különbségek lesznek.
Az utastérben vékonyabb, vízszintesebb tagolású műszerfal, nagyobb átmérőjű érintőképernyő, módosított felületek jelentek meg, megnőtt a puha anyagok aránya, valamint új, merész beltéri színvilágokat (piros, barna, fekete) vezettek be a meglévő sötétszürke mellett.
Különösen sokat dolgoztak a Yaris zaj- és rezgéskomfortján. Ezt részben hangszigetelő és -elnyelő anyagok széles körű alkalmazásával oldották meg, részben megnövelték a karosszéria szilárdságát. Ennek érdekében kiegészítő merevítő elemeket építettek be, megnövelték a ponthegesztések számát, módosították a műszerfal és a kormánymű rögzítését, és merevebb futóműelemeket alkalmaztak, puhább rugókkal, így javult az irányíthatóság, csökkent az oldaldőlési hajlam, ám megmaradt a rugózási komfort.
A motorkínálat névleg változatlan, de azért van fejlődés. Az 1,4 dízel és az 1,33 benzines plusz motorrögzítőt és jobb kipufogó-hőszigetelést kapott, a rendkívül népszerű hibrid még takarékosabb és tisztább üzemű lett. Az egyliteres, háromhengeres benzinmotort alapvetően dolgozták át, megnövelték a sűrítési viszonyt, módosították a hűtést, a kipufogógáz-visszavezető rendszer működését összehangolták a VVT-i változó szelepvezérléssel.