Ugyan a ferraris Fernando Alonso úgy véli, sőt már-már reméli, hogy az egyeneseket nélkülöző, kanyarokban bővelkedő monte-carlói utcai pályán a Red Bull komoly kihívója lehet az eddig taroló Mercedesnek, az érintettek nincsenek erről meggyőződve.
Az évet jelentős hátrányból kezdő motorszállító, a Renault természetesen Monacóra is újabb fejlesztéseket visz, de csodát nem ígérnek.
F1: Monacóban sem ugrik nagyot a Red Bull 1
F1: Monacóban sem ugrik nagyot a Red Bull 11


„Spanyolország előtt is arról beszéltek, hogy az egy aerodinamikai hangsúlyú pálya, ahol a motor nem számít majd annyit, aztán a Mercedesnek mégis ugyanakkora volt az előnye. Ha visszatekintünk az elmúlt két-három évre, a Mercedes kétszer is pole-t szerzett ott, szóval az a pálya is fekszik nekik. Nem hiszem, hogy (a helyszín) változást jelent majd, és amúgy is, mindegy, hogy Monaco, Montreal vagy Monza, nem erre kell építenünk, hanem általában kell javulnunk” – mondta a Renault Sport F1 motorfőnöke, Remi Taffin.
„Ha még pole-t is szerzünk Monacóban, az nem azt mutatja, hol állunk. Attól, hogy egyedi helyszín, nem fog fejre állni az erősorrend.”
Taffin a fentiekkel együtt elismeri, hogy sokkal szorosabb lehet a verseny az utcai helyszínen.
„A fő kihívást a motor viselkedésének új területei jelentik majd. A szokásos tartományon kívül dolgozunk majd, alacsony fordulatszámok és hasonlók. Ez a vezethetőségre is hatással lesz, ami nagy kihívás, ugyanis ez jelenti a kulcsot, fontos, hogy a pilóták magabiztosan tudják kezelni a nyomatékot.”
„Az energia-visszanyerés nem jelent majd gondot, ugyanis csak a körönként csak nagyjából 30 másodpercig kell padlógáz. Az akkumulátorban tárolt energia elhasználása könnyen megy majd, nem lesz kihagyás a KERS-nél, és az üzemanyaggal sem kell spórolni, hiszen csak 250 km a futam (és nem 305), így nem kell majd visszavenni.”  
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


„Az üzemanyagnál nem lesz korlát, a hibridnél nem lesz korlát, az időmérő laza lesz ebből a szempontból, az évben talán csak most csakis a turbós V6-os teljesítményére kell koncentrálnunk.”
Bár az elmúlt négy évben háromszor ők nyertek Monacóban, a Red Bull főnöke, Christian Horner sem számít arra, hogy most az élre ugranak: „A Mercedes már az elmúlt években is erős volt ott, és a pilótáik is mindig remekeltek, így a papírforma szerint most is ők a favoritok. Persze Monaco az Monaco, szóval bármi megtörténhet.”