A márkaérték nehezen definiálható, de annál fontosabb erőforrása egy autógyártónak. Sok tekintetben átfedésben van a márka reputációjával, jó hírnevével. Nyilván hat rá az értékesített darabszám, a piaci siker is, a megbízhatósági és ügyfél-elégedettségi vizsgálatokban elért helyezés, és még ezer más tényező. A márkaérték nehezen mérhető, ám az amerikai Millward Brown mégis rendszeresen kiad egy listát a világ 100 legértékesebb márkanevéről.
Becslésük alapján első a Google, több mint ötszörös márkaértékkel a legértékesebb autómárkához viszonyítva, a második az Apple. Cikkünkben a Top 100-ban szereplő autógyártók közül mutatjuk be az első tízet. A dollárban megadott értékeket 223 forint/dollár árfolyamon számoltuk át.
Márkaértékben a Google és az Apple ötször annyit ér, mint a Toyota. Az autógyártók között viszont a Toyota veri a prémiummárkákat
Márkaértékben a Google és az Apple ötször annyit ér, mint a Toyota. Az autógyártók között viszont a Toyota veri a prémiummárkákat
Fotó megosztása:
10. Hyundai, 1026 mrd Ft (+15%). Jelentősen gyarapodott a koreai konszern autóüzletágának márkaértéke. A fejlődésben a sok új modell és a fogyasztáscsökkentés is szerepet játszik. Az amerikai Sonatából ezért vesznek ki a V6-os motorok
10. Hyundai, 1026 mrd Ft (+15%). Jelentősen gyarapodott a koreai konszern autóüzletágának márkaértéke. A fejlődésben a sok új modell és a fogyasztáscsökkentés is szerepet játszik. Az amerikai Sonatából ezért vesznek ki a V6-os motorok
Fotó megosztása:
9. Chevrolet, 1093 mrd Ft. Egy éve a GM globális volumenmárkája még nem fért be az első százba, így az autógyártók között sem rangsorolták. Idén 4,9 milliárd dollárral nyit a legjobb autós cégek között
9. Chevrolet, 1093 mrd Ft. Egy éve a GM globális volumenmárkája még nem fért be az első százba, így az autógyártók között sem rangsorolták. Idén 4,9 milliárd dollárral nyit a legjobb autós cégek között
Fotó megosztása:
8. Audi, 1583 mrd Ft (+27%). Közvetlen konkurenseivel összevetve az Audi márkaértéke nőtt a legjobban, de jóval alacsonyabb bázisról indult vetélytársainál
8. Audi, 1583 mrd Ft (+27%). Közvetlen konkurenseivel összevetve az Audi márkaértéke nőtt a legjobban, de jóval alacsonyabb bázisról indult vetélytársainál
Fotó megosztása:
7. Volkswagen, 1873 mrd Ft (-4%). Egyedül a Volkswagenre becsült csekélyebb márkaértéket a piackutató a tavalyinál. A konszern ezzel egy helyet lépett vissza
7. Volkswagen, 1873 mrd Ft (-4%). Egyedül a Volkswagenre becsült csekélyebb márkaértéket a piackutató a tavalyinál. A konszern ezzel egy helyet lépett vissza
Fotó megosztása:
6. Nissan, 2475 mrd Ft (+9%). 1999-ben, amikor a Renault megvette és szanálni kezdte a mélyen eladósodott Nissant, egy konkurens menedzsere azon gúnyolódott, hogy a vételárat aranyrúdban egy hajóra tenni és a tengerfenékre süllyeszteni legalább ilyen jó befektetés volna. Nem neki lett igaza. A fotón a Cube van jégbe fagyasztva
6. Nissan, 2475 mrd Ft (+9%). 1999-ben, amikor a Renault megvette és szanálni kezdte a mélyen eladósodott Nissant, egy konkurens menedzsere azon gúnyolódott, hogy a vételárat aranyrúdban egy hajóra tenni és a tengerfenékre süllyeszteni legalább ilyen jó befektetés volna. Nem neki lett igaza. A fotón a Cube van jégbe fagyasztva
Fotó megosztása:
5. Ford 2631 mrd Ft (+56%). Elsősorban a Ford örülhet az idei rangsornak. A Ford ismertsége is erős, a SYNC beszédvezérléses, okostelefon-integráló rendszerrel pont azon a területen dobott be új megoldást, ami igazán fontos a vásárlóknak
5. Ford 2631 mrd Ft (+56%). Elsősorban a Ford örülhet az idei rangsornak. A Ford ismertsége is erős, a SYNC beszédvezérléses, okostelefon-integráló rendszerrel pont azon a területen dobott be új megoldást, ami igazán fontos a vásárlóknak
Fotó megosztása:
4. Honda 3144 mrd Ft (+14%). Az autórajongók vagy 10 éve nem értik a Honda modellstratégiáját, a penge sportos folyamatos arculat erózióját. Ám az ügyféltömegek fejében a Honda minőségi és csekély környezetterhelésű autók gyártójaként él. Hibridjük például 1999 óta van (a kétszemélyes első Insight). A képen egy hibrid Honda Vezel
4. Honda 3144 mrd Ft (+14%). Az autórajongók vagy 10 éve nem értik a Honda modellstratégiáját, a penge sportos folyamatos arculat erózióját. Ám az ügyféltömegek fejében a Honda minőségi és csekély környezetterhelésű autók gyártójaként él. Hibridjük például 1999 óta van (a kétszemélyes első Insight). A képen egy hibrid Honda Vezel
Fotó megosztása:
3. Mercedes, 4794 mrd FT (+20%). Ötödével emelkedett 2013-hoz képest a stuttgarti székhelyű autógyártó értéke. A körben a háromágú csillag a világ legismertebb márkajelzései közé tartozik
3. Mercedes, 4794 mrd FT (+20%). Ötödével emelkedett 2013-hoz képest a stuttgarti székhelyű autógyártó értéke. A körben a háromágú csillag a világ legismertebb márkajelzései közé tartozik
Fotó megosztása:
2. BMW, 5731 mrd Ft (+7%) Jóllehet az Audi nagyot ugrott előre és a Mercedes-Benz márkaértéke is erősen fejlődött, a BMW megőrizte első helyét a prémiummárkák között. A MINI-t hozzácsapva értékesítési darabszámban és profitban is ők állnak a legjobban
2. BMW, 5731 mrd Ft (+7%) Jóllehet az Audi nagyot ugrott előre és a Mercedes-Benz márkaértéke is erősen fejlődött, a BMW megőrizte első helyét a prémiummárkák között. A MINI-t hozzácsapva értékesítési darabszámban és profitban is ők állnak a legjobban
Fotó megosztása:
1. Toyota 6601 mrd Ft (+21%). Tömegek fejében jelent egyet a Toyota a minőséggel és a megbízhatósággal. De a japán mamut nem ezzel diadalmaskodott. A hagyományos alapértékek mellé a hibridekkel zöld árnyalatot tudott adni arculatának, ami összesen 29,6 milliárd dolláros márkaértéket eredményez a kutatás végzői szerint. Az eddigi kilenc felmérésből csak 2010-ben és 2012-ben nem a Toyota volt a legjobb az autómárkák között
1. Toyota 6601 mrd Ft (+21%). Tömegek fejében jelent egyet a Toyota a minőséggel és a megbízhatósággal. De a japán mamut nem ezzel diadalmaskodott. A hagyományos alapértékek mellé a hibridekkel zöld árnyalatot tudott adni arculatának, ami összesen 29,6 milliárd dolláros márkaértéket eredményez a kutatás végzői szerint. Az eddigi kilenc felmérésből csak 2010-ben és 2012-ben nem a Toyota volt a legjobb az autómárkák között
Fotó megosztása:
10. Hyundai, 1026 mrd Ft (+15%). Jelentősen gyarapodott a koreai konszern autóüzletágának márkaértéke. A fejlődésben a sok új modell és a fogyasztáscsökkentés is szerepet játszik. Az amerikai Sonatából ezért vesznek ki a V6-os motorok
9. Chevrolet, 1093 mrd Ft. Egy éve a GM globális volumenmárkája még nem fért be az első százba, így az autógyártók között sem rangsorolták. Idén 4,9 milliárd dollárral nyit a legjobb autós cégek között
8. Audi, 1583 mrd Ft (+27%). Közvetlen konkurenseivel összevetve az Audi márkaértéke nőtt a legjobban, de jóval alacsonyabb bázisról indult vetélytársainál
7. Volkswagen, 1873 mrd Ft (-4%). Egyedül a Volkswagenre becsült csekélyebb márkaértéket a piackutató a tavalyinál. A konszern ezzel egy helyet lépett vissza
6. Nissan, 2475 mrd Ft (+9%). 1999-ben, amikor a Renault megvette és szanálni kezdte a mélyen eladósodott Nissant, egy konkurens menedzsere azon gúnyolódott, hogy a vételárat aranyrúdban egy hajóra tenni és a tengerfenékre süllyeszteni legalább ilyen jó befektetés volna. Nem neki lett igaza. A fotón a Cube van jégbe fagyasztva
5. Ford 2631 mrd Ft (+56%). Elsősorban a Ford örülhet az idei rangsornak. A Ford ismertsége is erős, a SYNC beszédvezérléses, okostelefon-integráló rendszerrel pont azon a területen dobott be új megoldást, ami igazán fontos a vásárlóknak
4. Honda 3144 mrd Ft (+14%). Az autórajongók vagy 10 éve nem értik a Honda modellstratégiáját, a penge sportos folyamatos arculat erózióját. Ám az ügyféltömegek fejében a Honda minőségi és csekély környezetterhelésű autók gyártójaként él. Hibridjük például 1999 óta van (a kétszemélyes első Insight). A képen egy hibrid Honda Vezel
3. Mercedes, 4794 mrd FT (+20%). Ötödével emelkedett 2013-hoz képest a stuttgarti székhelyű autógyártó értéke. A körben a háromágú csillag a világ legismertebb márkajelzései közé tartozik
2. BMW, 5731 mrd Ft (+7%) Jóllehet az Audi nagyot ugrott előre és a Mercedes-Benz márkaértéke is erősen fejlődött, a BMW megőrizte első helyét a prémiummárkák között. A MINI-t hozzácsapva értékesítési darabszámban és profitban is ők állnak a legjobban
1. Toyota 6601 mrd Ft (+21%). Tömegek fejében jelent egyet a Toyota a minőséggel és a megbízhatósággal. De a japán mamut nem ezzel diadalmaskodott. A hagyományos alapértékek mellé a hibridekkel zöld árnyalatot tudott adni arculatának, ami összesen 29,6 milliárd dolláros márkaértéket eredményez a kutatás végzői szerint. Az eddigi kilenc felmérésből csak 2010-ben és 2012-ben nem a Toyota volt a legjobb az autómárkák között
Zárójelben a százalékos változás 2013-hoz képest. A Chevrolet tavaly nem szerepelt a legjobb tízben az autómárkák között Forrás: Millward Brown piackutató.
Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!