Tavaly december elején a román Honvédelmi Minisztérium katonai felvonulás keretein belül mutatta be a Dacia Duster egy igen komolyan felfegyverzett változatát. Egyes források szerint valószínű, hogy a román hadsereg rendszeresíteni fogja a „mini Hummert”, amit a Renault romániai mérnöki központja, az RTR tervezett.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Ezt követi a számítógépes megvalósítás
Fotó megosztása:
2007-ben nyitották meg a "Renault Design" központot
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Először kitalálják, hogyan nézzen ki maga az autó, aztán megpróbálják minél kevesebb alkatrészből megvalósítani. A képen az elfogadott tervek alapján készült elemek egyes fázisai láthatók
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Renault-nak van még "dizájncentere" Párizsban, Dél-Amerikában, Koreában és Indiában. Mindenhol ugyanazt a szabványt és technológiát használják, így ha valakit áthelyeznek egyik helyről a másikra, nem kell külön a betanításra időt vesztegetni
Fotó megosztása:
Az elkészült tervek alapján kifaragják a makettet
Fotó megosztása:
Papíron kezdődik a tervezés, egészen az alapoktól
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A külső formaterv mellett, az utastér minden apró részletét is itt álmodják meg: a fejtámlától kezdve, a váltógombon át a varráshoz használt cérnáig
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Titu Bukaresttől körülbelül 50 km-re északnyugatra helyezkedik el, a város határában található a francia gyártó fejlesztési központja. Itt végzik a belépő szintű, úgynevezett M0 (M zéró) platformos autók tesztelését, finomhangolását
Fotó megosztása:
A bejáratnál rögtön több prototípus is fogadott minket, köztük ez a géppuskával felszerelt, katonai Duster
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Katasztrófavédelem számára alakított keresőautó
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Tolólapos Duster, hátul sószóró berendezés is van
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A tetőn lévő halálosztót az anyósülésről lehet kezelni
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Dokker, Lodgy és Duster mentőalakulat
Fotó megosztása:
A Duster mentőautó belülről
Fotó megosztása:
Az itt található tesztpályák hossza 34 kilométer, vegyes útfelülettel, a leghosszabb szakasz az autópályákat szimuláló ovális rész. Az épületek összterülete több mint 40 000 négyzetméter. Évente 8 millió tesztkilométert tesznek meg az itt elvégzett fejlesztések során, és 450 ezer órát töltetnek a járművek a különböző tesztpadokon, ami megegyezik 52 évnyi használttal
Fotó megosztása:
Jobb oldalon az első, mellett pedig a legfrissebb Logan generáció
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Dacia 1300, a Tituban található fejlesztési központban
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az egyetlen teljes egészében elkészült Duster-tanulmány. Az orra és a lámpái hasonlítanak kicsit.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Hatkerekű Dustruck - Román egyetemisták tervezték, hogy bebizonyítsák az autó egy tonna feletti terhet is képes szállítani. A modell sorozatgyártásáról nincs szó, és ne gondoljunk mindjárt egy 6x6-os járműre, ugyanis a hátsó kerekek nem motorizáltak.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Duster limuzin - Szintén egyetemisták készítették, néha használják is VIP utasok szállítására. Hátul négy bőrfotel található, minibár, asztal, és két tv.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A létesítmény egy régi repülőbázis területén van, ahová még maga Ceausescu is leszállt helikopterével mielőtt elfogták. A sajtó munkatársai ezúttal fotózhattak - gondosan elrejtettek minden titkosat -, de egyébként tilos bármilyen felvétel készítése. Aki pedig levegőből próbálna meg fotókat csinálni az nagyon rosszul jár, egyrészt mert repülési tilalom van a központ felett, másrészt pedig a szomszédban működik egy rakétabázis, ahol drónok figyelik a légteret
Fotó megosztása:
A képen a visszhangmentes szoba látható, ahol a zajszigetelést vizsgálják, de van még ebben az épületben napkamra, ami 24 órás napsütést szimulál - ezzel a műanyagok öregedését figyelhetik meg anélkül, hogy egy fedetlen parkolóban aszalódnának a köpenyes mérnökök, 35-40 fokos melegben
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Különböző szoftverek segítségével állítják be az autók elektronikai rendszerét
Fotó megosztása:
Álcázott Daciák hada, ezeket is lehetett fényképezni, bár elég gyorsan továbbtereltek minket
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az itt dolgozó alkalmazottak száma eléri a 8000-et, átlagkeresetük bruttó 4000 lei (275 ezer forint), plusz ingyenes buszjáratok szállítják őket, és az ebéd is grátisz. Szóval igazán szerencsésnek mondhatják magukat az itt dolgozók, hiszen dupla annyit vihetnek haza mint máshol robotoló honfitársaik. Persze ez átlagfizetés, a soron dolgozó melós biztosan kevesebbet kap.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Tavaly ünnepelte a gyár az 500 ezredik legyártott Dustert, idén májusban pedig az 5 milliomodik autót
Fotó megosztása:
Az összeszerelősor 1200 méter hosszú, és kevesebb mint egy perc alatt gurul le készen egy Logan, Duster vagy Sundero - ez a tavalyi éveben összesen 342 620 autót jelentett. A Dokkert és a Lodgy-t Marokkóban gyártják.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az öntöde egy teljesen új építésű részlege a gyárnak, ahol a váltóházak és motorblokkok készülnek
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A 0,9 literes, turbós háromhengeres öntvénye tárolókban
Fotó megosztása:
Naponta 3000 tonna alumíniumot olvasztanak meg
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A motor-összeszerelő üzemben a K7-es kódszámú 1,4 és 1,6 literes blokkokat rakják össze, természetesen a 0,9 literes, háromhengeres mellett. 2013-ban összesen 308 ezer motor és 516 ezer váltó készült el Mioveni gyárban.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A speciális Dustert pár napja élőben is volt szerencsénk megnézni a Tituban lévő fejlesztési központban, és még be is ülhettünk. A tetőn lévő nehézfegyvert nem próbálhattuk ki, de ebből a videóból kiderül hogyan működik a rendszer.
A katonai Dustert felszerelték szinte mindennel, amire csak egy harcjárműnek szüksége lehet: páncélozott borítás, megerősített alvázlemez, külső bukókeret (ami a légi szállítások alkalmával is jól jöhet), 12 és 24 voltos csatlakozók. De a legmeggyőzőbb kiegészítő a Dacia tetejére szerelt géppuska. Mondjuk ezzel biztosan megnő az autó alapból horrorisztikus, 0,42-es alaktényezője, de a hadseregnél általában nem az aerodinamikai hatékonyság a lényeg.
A szigorú, katonai zöldben díszelgő Dacia Duster megfelel a NATO előírásainak, így nincs akadálya a rendszeresítésnek.