Számtalan kamion rendelkezik kiegészítő fékberendezéssel. A Scania közel két évtizede kínálja az erőteljes, mégis finoman működő hidraulikus retaderét. A rendszer a kényelem és a pihentető vezetés mellett a normál fékrendszer használat révén adódó kopást és így karbantartási igényt is csökkenti.
A Scania teherautókhoz kifejlesztett új, R4100D típusú retarder használaton kívül automatikusan szétkapcsol, amivel üzemanyagot takarít meg. Emellett nagyobb teljesítményt nyújt, mint korábban. Az eszköz ezzel csökkenti a hajtáslánc veszteségét, mivel mindkét, a fékezőerőt biztosító olajban futó lapátkerék lekapcsolódik. A tényleges üzemanyag-fogyasztás az útviszonyoktól függ, de átlagban fél százalék megtakarítással lehet számolni.
A járművezetőnek a vezetés során semmilyen retarderre vonatkozó feladata nincs. Amikor fékerőre van szükség, a szabadonfutó üzemmód megszűnik, az összekapcsolódás azonnal létrejön egy, a Scania váltókból ismeretes szinkronizálási eljárással. Mindamellett, hogy nincs szüksége energiára, a szabadonfutó retarder nagyobb fékerőt biztosít, egészen pontosan 4100 newtonmétert 3500 newtonméter helyett, illetve a nagyobb áttételeknek köszönhetően kisebb motorfordulatszámon hatékonyabb fékezést tesz lehetővé.