Az elmúlt négy idényben sorozatban az összes bajnoki címet bezsebelő Red Bull számára keservesen indult 2014, elsősorban az új Renault-motorok versenyképtelenségét szenvedték meg.
A csapaton belül is nagy azonban a kontraszt a címvédő Sebastian Vettel és az idénre előléptetett Daniel Ricciardo között, az ausztrál rendre jobban teljesít a négyszeres bajnoknál, aki maga is elismerte már, hogy gondban van az idei, a befújt diffúzor eltűnése miatt (is9) gyengébb tapadású autóval. A Red Bull mérnökzsenije, Adrian Newey is erről beszél:
„Igen, ez jócskán benne van. Sebnek megvan a maga vezetési stílusa, és ha sikerült ehhez hozzáigazítanunk az autót, akkor nagyon eredményes. Ha viszont nem tudjuk, akkor nem képes ezt kiaknázni. Szóval még dolgozunk ezen. Nyilván a befújt diffúzort nem tudjuk pótolni, de Sebastian azért azelőtt is gyors volt, hogy azt bevezettük volna. Egyszerűen csak újra kell tanulnia a dolgot.”
Ricciardót viszont – Red Bull-os kollégáihoz és a külső szemlélőkhöz hasonlóan – viszont Newey is csak dicsérni tudja:
„Az első pillanattól formában volt. Amikor egy viszonylag tapasztalatlan pilóta új csapathoz kerül, gyakran eltart egy darabig a belerázódás, de ő gyakorlatilag azonnal alkalmazkodott az új motorszabályokhoz és az új autók eltérő jellegéhez. Nagyon jó!”
Ami a hétvégi, Kanadai kilátásokat illeti, Newey óvatos. A Red Bull korábban is hátrányban volt az egyenesekben mért végsebesség tekintetében, az idei – Montrealban talán már 100 %-os – Renault-erőforrással pedig még inkább hátrányban lehetnek majd.
„Monaco biztató volt, de az a pálya kedvező színben tüntette fel a helyzetet, szóval a következő pályákon újra nagyobb lehet a különbség (a Mercedeshez képest). Montreal nem igazán a mi pályánk.”