A hónap végén, a wörthi-tavi monstre VW-találkozón mutatkozik be a nagyközönségnek a Gran Turismo konzoljátékhoz kifejlesztett szuper-Volkswagen, pontosabban annak életnagyságú makettje, hiszen maga az autó csak a bitek világában létezik. 

A GTI Roadster Vision Gran Turismo Concept agresszív, szénszálas karosszériát, masszív diffúzort, valamint középre rendezett, dupla kipufogót kapott – utóbbi talán arra a Golf R 400 csúcsmodellre utal, amelynek sorozatgyártásáról már határozott a Volkswagen, csak a megfelelő nyomatékkapacitású sebességváltót kell még legyártani hozzá. 
A Vision Gran Turismo tanulmányra visszatérve: 20 colos keréktárcsák öblében dolgozó, méretes fékberendezés és hatalmas hátsó szárny teszi hitelessé a névleges teljesítményt: a szokásos 2.0 TFSI helyett egy ikerturbós, háromliteres motort képzeltek az autóba. Ennek teljesítménye 510 lóerő, maximális nyomatéka 665 Nm. Mindez egy hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül jut el a négy hajtott kerékhez. 
Ha ez a hétfokozatú váltó a valóságban is képes volna kezelni a 665 Nm nyomatékot, talán már az imént említett Golf R 400 premierjéig vágnánk a centit. A virtuális tanulmányra azonban csak napokat kell várni: a Gran Turismo 6 játék fejlesztői júniusban adják ki a következő frissítést, és abban már benne lesz a dögös Volkswagen.
A prémium gyártók után a Volkswagen is elkészítette a maga videojátékra tervezett csúcsragadozóját. A kétüléses sportkocsi nem is olyan extrém, mint gondolnánk.
Videón a Volkswagen szupersportkocsija 13