Háromszázhatvanhárom kilogramm: ennyivel nyom kevesebbet a szériakivitelű modellnél az a Fusion Lightweight Concept, azaz kistömegű tanulmány, amelyet minisztériumi intézményekkel összehangoltan fejlesztett ki a Ford. Ez csaknem 25 százalékos fogyókúrát jelent: az anorexiás Fusion (amely a Ford globális nomeklatúrájában a Mondeo észak-amerikai megfelelője) csupán 1195 kilót nyom, jó egy mázsával kevesebbet, mint egy alapmotoros Focus!
A fogyókúrához tekintélyes mennyiségben használtak fel alumíniumot, magnéziumot, nagy szakítószilárdságú acélt és szénszálas anyagokat. A hátsó szélvédő üveg helyett polikarbonátból készült, a szélvédőt és az oldalablakokat különleges, vegyi edzésű üvegből készítették.
Az orrban dolgozó egyliteres, háromhengeres turbómotort is átdolgozták: alumínium hajtókarok, valamint szénszálas motorborítás, olajteknő és vezérműtengely-ház csökkenti a tömegét.
A tanulmányautó 19 colos keréktárcsája szintén karbon-kompozit anyagból készült, rá csekély gördülési ellenállású, kifejezetten keskeny, 155/70 abroncsokat húztak. A fékteljesítményről acélbevonatú alumínium féktárcsák gondoskodnak.