Mi sem jelzi jobban a motortechnológia fejlődését, hogy a pár éve még olyan jól csengő duplaturbós kialakítás mára az alapvető követelmények közé tagozódott be a világ vezető autógyártói körében. Innen egyértelműen csak egy irányba lehet tovább lépni – illetve kettőbe, ahogy az Audi példája is mutatja. 

A TDI technológia 25. évfordulóján leplezte le friss tanulmányát az Audi. Az RS5 sportkupéból kidobták a csodálatos 4.2 V8-as benzinmotort, a maga 450 LE teljesítményével és 430 Nm nyomatékával, és beépítettek a helyére egy háromliteres dízelmotort. Ez minden szempontból vert helyzetnek hangzik, csakhogy az ikerturbós V6-osra még ráillesztettek egy elektromos meghajtású kompresszort. 
Két turbó, egy kompresszor, és egy dízelmotor 1
Két turbó, egy kompresszor, és egy dízelmotor 13
Mindez alaposan megvadította az alapból sem harmatos motort: a forgatónyomaték 750 Nm-re ugrott, a csúcsteljesítmény eléri a 385 LE-t. Az előbbinek, no meg a nyolcfokozatú automata váltó hangolásának köszönhetően az eredeti modell 4,6 másodperces gyorsulásából sikerült lefaragni bő fél másodpercet, a végsebesség meghaladja a 280 km/órát. Az átlagfogyasztás öt liter alatt marad. 
A modell sorozatgyártásáról hivatalos információk nincsenek, de valószínűleg valamilyen formában piacra kerül a hiperdízel.
Két turbó, egy kompresszor, és egy dízelmotor 14