A repülő autó nagyon, nagyon drága dolog. Ha tehát azt várjuk el, hogy sikeresek legyenek a piacon, nem szúrhatjuk ki a potenciális vevők szemét mindenféle olcsó, könnyű, lassú szerkezettel. Teljes értékű autót és teljes értékű repülőgépet kell nekik nyújtani, mert akinek futja rá, az ilyet szeretne – érvel Greg Brown és Dave Fawcett, a GF7 alkotói, és van benne igazság. 

A feltaláló-vadászpilóta duó ezért is dobta el első koncepcióját, amelyben mindössze két, egymás mögé beépített ülés volt, és terveztek inkább egy teljes értékű, négyszemélyes utasteret. Ezt autóként egy 50 kWh kapacitású akkucsomagról táplált villanymotor mozgatja felhajtható szárnyú szerkezetüket, a végsebesség 160 km/óra, a hatótávolság 130-200 kilométer, ami elég, hiszen úgyis csak arról van szó, hogy könnyen és gyorsan kigurulhassanak a nagyváros melletti reptérre, illetve a célnál onnan be a végső úti céljukhoz. 
Repülés közben a gázturbina könnyedén feltölti az akkucsomagot, így landolás után gond nélkül autózhatnak tovább, de igény szerint fedélzeti áramfejlesztő is beépíthető – mivel az autó még nem több egy kupac rajznál, szabadon alakítható a koncepció. 
Luxusautó, 900 km/óra végsebességgel 1
Luxusautó, 900 km/óra végsebességgel 9
Miután a villanymotorok segítségével igen rövid távon felszállt a jármű, behúzza kerekeit a törzsbe. A deltaszárnyas konstrukció nagy repülési magasságok (12 ezer méter) elérését teszik lehetővé, és csillapítja a légörvényekre való érzékenységet. Az utazómagasságot 8500 méter körülre teszik a tervezők, hiszen a repülő autót viszonylag kis távolságok áthidalására fogják használni az ügyfelek. 
„Olyan egyszerű lesz kezelni, mint egy iPhone-t, ugyanakkor alkalmas lesz a műszeres repülésre, az utasfülke pedig túlnyomásos lesz. ” 
A GF7 fel- és leszállásához mintegy 760 méteres kifutópálya szükséges, a leszállási sebesség 165-205 km/óra, az utazósebesség 885 km/óra. A hatótávolság akár 1600 kilométer. 
A csapat első körben egy röpképes prototípusig szeretne eljutni, erre nagyjából négy évet adnak maguknak. Addig rengeteg mindent lehet optimalizálni, az árat azonban várhatóan nem fogják tudni leszorítani: ha valami úgy viselkedik, mint egy repülőgép, akkor az annyiba is kerül, mint egy repülőgép. Jelenlegi kalkulációk szerint három-öt millió dollárba, azaz 670 millió – 1,1 milliárd forintba. Viszont ha úgy nézzük, jár hozzá ingyen egy luxusautó, és az azért szép.
Luxusautó, 900 km/óra végsebességgel 10
Forrás: Gizmag