A Iveco Crealis Neót az úgynevezett BRT-rendszerben történő közlekedésre fejlesztették ki. Az elnevezés olyan speciális autóbusz-hálózatot takar, amelyben a járművek a forgalomtól elkülönített pályán haladhatnak. A BRT-rendszer ugyanakkor megköveteli, hogy a buszok teljes mértékben alacsonypadlósak legyenek, valamint azt, hogy megnövelt utaskapacitással rendelkezzenek.
Az azeriek által vásárolt 18,2 méter hosszú, 2,55 méter széles és 3,22 méter magas autóbuszokon négy széles utasajtó biztosítja a le- és felszállást. A járművek utastere összesen 169 utas szállítására alkalmas, 44 ülőhely áll rendelkezésre. A Crealisok a hagyományos városi autóbuszoknál nagyobb komfortot biztosítanak az utasok részére.A belső tér világítását a szokásostól eltérően elegáns, két oldalon elhelyezett spotlámpákkal oldották meg. Az utasok komfortérzetét tovább növeli, hogy a járművek a térdeplőrendszernek köszönhetően oldalirányban dönthetőek, emellett a leszállási szándékot az ablakok mellett elhelyezett jelzőgombok segítségével is lehet jelezni. A kényelemérzet fokozása érdekében a Crealisokat kartámasszal szerelt ülésekkel, valamint hatalmas oldalablakokkal gyártják.
Az autóbuszok formaterve egyébiránt még irisbusos örökség, az Iveco által felvásárolt gyártó ugyanis egy hagyományos városi autóbuszmodell, a Citelis elemeinek felhasználásával fejlesztette ki a futurisztikus megjelenésű Crealist. A járműveket az olasz gyártó már Euro 6-os környezetvédelmi besorolású, Iveco Cursor 8-as gázmotorokkal szállítja majd Azerbajdzsánnak. A Crealis típusú buszokból jelenleg több mint 300 közlekedik Európa-szerte, az azeri megrendelés pedig különösen nagy siker a modell számára.