Azt pontosan nem tudom, hogy az oroszországi Szentpéterváron törvényileg engedélyezve van-e a motorosok sorok közötti közlekedése, de ha az autós a tükörbe pillantott volna, mielőtt kinyitja az ajtót, sok kellemetlenségtől kímélte volna meg magát, és persze a motorost is.
Hazánkban a KRESZ megengedi a motorosoknak, hogy a dugóban veszteglő és piros lámpánál sorakozó autók között haladjanak előre, 2012 óta pedig a torlódásoknál alkalmazandó biztonsági folyosót is igénybe vehetik egyes esetekben. Ez azt jelenti, hogy a két- vagy több sávos autópályákon és autóutakon közlekedőknek torlódáshoz érve a legbelső sávban balra, míg a többi sávokban szorosan jobbra kell húzódniuk.
A forgalmat ellenőrző, útfenntartó, vagy balesetet szenvedett személyek, műszaki hibás járművek mentését végző gépkocsik így komolyabb fennakadás nélkül, zökkenőmentesen haladhatnak tovább. A felszabadult pályarészen a megkülönböztető jelzést használó járművek is a terelővonalakat átlépve folytathatják útjukat.
Az így kialakított „folyosó” korábbi KRESZ-módosításban megnyitott lehetőség alapján az álló kocsisorok között szabályosan előre haladó motorkerékpárosok biztonságát is növeli – áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kiadott törvénymagyarázatban.
Nem ez a módosítás teszi lehetővé, hogy ilyen esetben a motorosok elhaladjanak a veszteglő autósor mellett, csupán azt szabályozza, hogy a dugóban álló négykerekűeknek kötelező helyet biztosítani a zavartalan előrejutáshoz. Ez alól egyetlen kivétel, amikor baleset miatt torlódik fel a sor, és a szabad sávban éppen egy megkülönböztetett jelzéseket használó jármű közlekedik – ilyenkor motorral is be kell sorolni a várakozó autók közé, csakúgy mint korábban. – forrás