Nem a photoshop műve a fenti képen látható négytengelyes, narancsszínű DAF XF FTM nyergesvontató. Az eindhoveni gyártó az Euro 6-os kínálatának mintegy kiegészítéseként dobta piacra a szokatlan kinézetű teherautót. A DAF mindjárt három modellel is előállt, így a négytengelyes kamionokra vadászó üzemeltetők többféle hajtásképlet közül választhatnak.
Az új járművek kétféle kialakításban: két első, valamint két hátsó tengellyel, illetve egy első és három hátsó tengellyel állnak rendelkezésre. Az extra manőverezhetőséget biztosító, 8×2 hajtásképletű CF össztömege akár 37 tonna is lehet. A teherautó kiválóan alkalmas a nehéz ipari gépek vontatására, de konténer szállítóként akár a nagyobb forgalmú kikötőkben is bevethető.
Az egy kormányzott, valamint három hajtott tengellyel szerelt CF FAQ modell pedig elsősorban szemétszállítóként üzemeltethető. A jármű össztömege azonban néhány tonnával kevesebb a testvérmodellhez képest (35,5 tonna). A négytengelyes kamionok a nagy teherbírású XF típuscsalád esetében is megtalálhatók. A XF kínálatában szereplő 8×4-es hajtásképletű FTM nyergesvontató ugyanakkor két hajtott tengellyel, valamint két kormányzott tengellyel rendelkezik. Ez a kombináció lehetővé teszi a speciális, akár 120 tonna feletti szállítmányok vonatását.
A speciális feladatokra szánt teherautók erős motorokat igényelnek. A gyártó a négytengelyes XF és CF modelleket 12,3 literes, Paccar MX13-as erőforrásokkal kínálja. A motorok teljesítménye 412 (303 kW) valamint 510 lóerő (375 kW) közötti tartományban áll rendelkezésre. A hollandok emellett egy új, 10 literes, MX11-es motort opcióként is biztosítanak a jövendőbeli vásárlók számára, mely 435 lóerős (320kW) teljesítményre képes. A CF-hez pedig ugyanezen erőforrás 396 lóerős (291kW) változata is választható.