A rendszer az előre beprogramozott koordináták alapján, automatikusan ismeri fel azokat a városrészeket, amelyekben érvényben van az úgynevezett zéró-emissziós üzemmód. Ennek köszönhetően a buszvezetőnek semmi tennivalója nincs a vezetésen kívül. „Az új fejlesztés lehetővé teszi, hogy közelebb vigyük a tömegközlekedést az iskolákhoz, kórházakhoz és bevásárlóközpontokhoz. A technológiának hála ezeket az intézményeket már csendes és tiszta üzemmódban közelíthetik meg az autóbuszok.” -jegyezte meg Magnus Broback a Volvo városi mobilitásért felelős szakértője
Amikor a GPS a főnök
A Volvo olyan buszokat tesztel, melyek automatikusan váltanak dízelüzemről elektromos hajtásra.
A svéd gyártó már egy éve olyan elektromos hibrid buszokat tesztel Göteborgban, melyek meghatározott zónákban kisebb sebességre, valamint környezetkímélő üzemmódra kapcsolnak. A járművekben található Volvo Management szoftver az autóbuszvonalakat különböző zónákra osztja fel, aszerint, hogy melyikben mikor szükséges használni az elektromos hajtást a dízel helyet. A technológiában semmi ördöngösség nincs, hiszen fő mozgatórugója a járművekbe szerelt GPS.
A göteborgi teszt kivitelezésében a helyi Chalmers Műszaki Egyetem, valamint a nyugat-svédországi városban tömegközlekedési szolgáltatásokat nyújtó Västtrafik is részt vett. A technológia tesztelését idén, valamint jövőre is folytatják. A rendszer fejlesztése várhatóan 2016-ban fejeződik be.