Akár 375 kilowatt percenkénti 6250 fordulatszámon – akárhogy számoljuk, az AMG rég várt új motorja, a négyliteres, dupla turbós nyolchengeres konfigurációtól függő, legnagyobb teljesítménye 510 lóerő. Ez elmarad a korábban prognosztizált 600-tól, de még a szerdán valószínűsített 526-tól is.
A maga nemében persze a legkevésbé sincs oka a szégyenkezésre az erőforrásnak: a hengerfalak súrlódáscsökkentő nanobevonatot kaptak, a két turbófeltöltő a hengersorok között kapott helyet. A dugattyúk könnyített kivitelűek, a blokk száraz tömege 209 kg. Az olajozás száraz karteres, ami nagy oldalgyorsulás során is garantálja a hatékony kenést, illetve (55 mm-rel) mélyebb beépítést tesz lehetővé, ami alacsonyabb tömegközéppontot és ezáltal fokozott kanyarstabilitást eredményez.
Ugyanez a blokk hajtja majd egyébként a C 63 AMG modellt, vélhetően valamelyest csökkentett teljesítménnyel.