Amióta Putyin kiadta az ukázt, hogy a haszonjárművek tekintetében át kell térni a gázhajtásra, azóta felgyorsult a Kamaznál az alternatív üzemanyaggal hajtott járművek fejlesztése. Pedig a 45 éves fennállását ünneplő orosz gyártó már figyelemreméltó kínálattal rendelkezik a sűrített földgázzal hajtott (CNG) teherautók terén. A gázhajtás népszerűsítését megcélzó roadshow szervezésében és támogatásában a Kamaz mellett a legnagyobb oroszországi forgalmazó a RariTEK, valamint az Orosz Energiaügyi Minisztérium is részt vett.

A roadshow-n látható járművek között volt az alacsonypadlós Nefaz gyártmányú 5299-30-51-es autóbusz, a 6520-33-es Kamaz dömper, továbbá szintén a Kamaz által gyártott 4803-as szemétszállító teherautó is. A turnén emellett részt vett a Kamaz rally kamionja, valamint egy ugyancsak az orosz cég által gyártott nyergesvontató is, melyet egy Nefaz gyártmányú félpótkocsival láttak el. A turné meglepetés résztvevője viszont a brazil Marcopolo és a Kamaz által közösen gyártott CNG kisbusz volt.

A konvoj a Kamaz Naberezsnije Cselniben található gyárából indult május 31-én és több nagyvárost érintve az oroszok által bekebelezett a Krími-félsziget fővárosába, Szimferopolba futott be június 11-én. A sajtóbeszélgetésekkel és járműbemutatókkal egybekötött roadshow összesen 5800 kilométert tett meg. Az Orosz Energiaügyi Minisztérium közlése szerint a sűrített földgázzal hajtott járművek száma 2030-ig 3,8 millió járművel emelkedhet, mintegy 8400 új töltőállomás üzembe helyezésével. A környezetbarát hajtás elterjedése Oroszországban pedig legalább 58 900 munkahelyet teremthet.