A tervezőzseni Adrian Newey szerint nagyon veszélyes helyzetbe kerül a Forma-1, ha a jövőben nem sikerül biztosítani a motorok teljesítménye közötti egyenlőséget. Ahogy a V8-asokkal is történt, a V6-osok fejlesztését is folyamatosan befagyasztják költségcsökkentési okokból, ez azonban azzal járhat, hogy az egyik gyártó túl nagy előnybe kerül a többiekkel szemben.
Ha pedig ez megtörténik, a győzelemért hiába küzdő gyártók egyik napról a másikra hátat fordíthatnak az F1-nek, amellyel a sport és a nézők is sokat veszítenének. A V8-asok fejlesztésének befagyasztása nem befolyásolta túlzottan az erőviszonyokat, mert kicsi volt a különbség az egyes motorok között, a V6-os turbóknál viszont teljesen más a kép.
„A jelenlegi szabályok erősen motorközpontúak” – mondta az év végén háttérbe lépő Newey, akinek csapata, a Red Bull éppen a Renault gyenge motorja miatt szenved. „Nagy veszély, hogy ha a következő másfél évben folyamatosan befagyasztjuk a fejlesztést, az egyik gyártó egy ponton előnybe kerül. Ha ez sokáig fennmarad, miért ne adnák fel a többiek?”
„Ez nem egy megnyugtató helyzet, úgy gondolom, hogy a szabályokat alapjaiban kellene átgondolni.” A motorgyártók a szezon után áttervezhetik motorjaik bizonyos elemeit, hogy erősebbek legyenek 2015-ben, de később egyre több komponenshez lesz tilos hozzányúlni. Így reálisan nem is várható, hogy egy hátrányban lévő gyártó csökkenteni tudja lemaradását.