A föld egyhatodán elterülő Oroszországból a történelem során – főleg a hidegháborús időszakban – olyan dolgok bukkantak elő, amihez hasonlókra még csak példa sem volt más országokban, vagy ha mégis, akkor csak kicsiben. Az oroszoknál talán pont az lett ezeknek a projekteknek a veszte, hogy túl nagyban gondolkodtak, hiszen a most következő járművek legtöbbje az üzemeltetéshez szükséges pénzügyi erőforrások hiánya miatt futott zátonyra. Legalábbis hivatalosan ezt állították…
Éhezhettek milliók az országban, eshetett térdre a gazdaság, a hadiipar és a technológiai fejlesztések mindig is elsődleges célok voltak, és ennek köszönhetően születtek azok az érdekes, néha megalomán szerkezetek, amik közül most szemezgetünk néhányat.
Turbojet
Turbojet
Fotó megosztása:
Progvev-T
Progvev-T
Fotó megosztása:
Ezt a légcsavarral ellátott sítalpas rettenetet a Vörös Hadsereg használta a második világháború alatt
Ezt a légcsavarral ellátott sítalpas rettenetet a Vörös Hadsereg használta a második világháború alatt
Fotó megosztása:
Egy újabb orosz technikáról van szó, mégpedig az 1959-es Sever-2 névre hallgató hójárműről, ami a GAZ-M-20 Pobeda gépjármű alapjain nyugszik
Egy újabb orosz technikáról van szó, mégpedig az 1959-es Sever-2 névre hallgató hójárműről, ami a GAZ-M-20 Pobeda gépjármű alapjain nyugszik
Fotó megosztása:
Wagon TA-05
Wagon TA-05
Fotó megosztása:
Szormovics légpárnás
Szormovics légpárnás
Fotó megosztása:
MAZ 7907 - A hidegháború igazi szörnyszülötte a harminc méter hosszú, 12 tengelyes rakétahordozó. 220 tonnás tömegbírása elég volt ahhoz, hogy hátára vegye a kor legnagyobb nukleáris rakétáit, mozgatásáról egy 1250 lóerős gázturbina és a minden kereket külön hajtó villanymotorok egysége gondoskodott. Az elkészült prototípusokból csak kettő maradt fenn.
MAZ 7907 - A hidegháború igazi szörnyszülötte a harminc méter hosszú, 12 tengelyes rakétahordozó. 220 tonnás tömegbírása elég volt ahhoz, hogy hátára vegye a kor legnagyobb nukleáris rakétáit, mozgatásáról egy 1250 lóerős gázturbina és a minden kereket külön hajtó villanymotorok egysége gondoskodott. Az elkészült prototípusokból csak kettő maradt fenn.
Fotó megosztása:
MAZ 7907 – A hidegháború igazi szörnyszülötte a harminc méter hosszú, 12 tengelyes rakétahordozó. 220 tonnás tömegbírása elég volt ahhoz, hogy hátára vegye a kor legnagyobb nukleáris rakétáit, mozgatásáról egy 1250 lóerős gázturbina és a minden kereket külön hajtó villanymotorok egysége gondoskodott. Az elkészült prototípusokból csak kettő maradt fenn.
Turbojet
Progvev-T
Szormovics légpárnás
Wagon TA-05
Egy újabb orosz technikáról van szó, mégpedig az 1959-es Sever-2 névre hallgató hójárműről, ami a GAZ-M-20 Pobeda gépjármű alapjain nyugszik
Ezt a légcsavarral ellátott sítalpas rettenetet a Vörös Hadsereg használta a második világháború alatt
Melyik elfeledett orosz járművet próbálnád ki leginkább?
Szormovics légpárnás
10% (58)
Szovjet Turbojet
11% (65)