Schnauzer és Malamut: így hívják a Japánban július derekán debütáló Ultraman Ginga S televíziós sorozat két négykerekű főszereplőjét. Ez a buta kutyanév a leghiteltelenebb az egészben, pedig már az alapkoncepció is meredek: a japán szuperhős-történetekre jellemző visszafogottsággal megírt sztoriban a hatalmas méretűre megnőni képes Ultraman (aki először a hatvanas években jelent meg a filmvásznon) földi barátaival együtt igyekszik megóvni a bolygót a rá támadó szörnyektől.
Ebben a heroikus küzdelemben jövőre már a Nissan két villanyautója, a Leaf és az e-NV200 is segítségükre lesz. No nem mint hipergyors elfogóvadász – bár a Knight Rider óta tudjuk, hogy a filmvásznon bármi képes gyorsan haladni – hanem mint hallatlan energiatartalékokkal rendelkező, sokoldalú társ.
Mindkét autót sugárfegyverekkel szerelték például fel, amelyeket a nagykapacitású akkumulátorok táplálnak; a Leaf még két lézerpisztolyt is kapott, amelyeket az orrban elhelyezett tokból ránthatják elő hőseink. Emellett mozgó energiaforrásként is szolgálnak, amikor egy szörny támadása megrongálja a bázisukat – ez egyébként nem fikció, hanem valóság, hiszen a hibrid- és villanyautók japán gyártói a három évvel ezelőtti szökőár után ráálltak arra, hogy járműveik átmeneti áramforrásként képesek legyenek kiszolgálni tulajdonosaik háztartását.
Európában ilyen termékmegjelenítéssel aligha érne el komoly sikereket bármely autógyár, ahogy az alábbi kisfilm vége felé kiderül, Japánban jelentős eredményekre számít a Nissan: „Alig várom, hogy a kisfiam mindenkinek eldicsekedjen majd, hogy az apukája cége építette az Ultraman új kocsiját” – mondja büszkén Fudzsi Hikaru, a Nissan promóciós részlegének vezetője.
És hogy milyen is az Ultraman Ginga? Íme az eredeti szériát újjáélesztő sorozat első epizódja, angol feliratokkal. Jó szórakozást!