Az elmúlt öt évben tíz és félmillió autót kellett visszahívni a Takata Corporation által gyártott és szállított légzsákok hibája miatt. A világ második legnagyobb légzsákfejlesztőjének a 2000 és 2002 között beszerelt termékeivel lehetnek gondok: elsősorban párás levegőjű környezetben maguktól beindulhatnak a légzsákokat felfúvó patronok, a robbanás pedig műszerfal-darabkák repeszeivel szórhatja meg az utasokat, komoly sérülést okozva ezzel. 

Több japán autógyártó már tavaly, több hullámban visszahívta érintett modelljeit. Akkor 7,6 millió meghibásodással számoltak, most azonban további, potenciálisan érintett gépkocsikat találtak, ezért a Honda 2,03 millió, a Nissan 755 ezer, a Mazda közel 160 ezer autót hív vissza szervizeibe, hogy orvosolják a problémát. 
A Toyota és az egyetlen európaiként érintett BMW tudomásunk szerint nem hívott vissza további autókat. 
A Takata tagadja, hogy fejlesztési vagy gyártási hibáról volna szó, véleményük szerint a jelenleg rendelkezésre álló információk ezt nem támasztják alá, mindenesetre támogatják a kérdéses alkatrészek cseréjét a magas páratartalommal bíró piacokon. Az autógyártók mindenesetre óvatosak: azt mondják, amíg nem áll rendelkezése megfelelő számú cseredarab, inkább kiiktatják a kérdéses légzsákokat. 
Az immár tízmilliót is meghaladó visszahívás hátterében két halálos kimenetelű baleset áll, amelyeket még 2009-ben jegyeztek fel a Honda szakemberei. A Mazda és a Nissan nem tud ilyen balesetekről. 
Európában a Honda 153 943 darab, a Mazda 90 259 autót hív vissza, a Nissan egyelőre csak Észak-Amerikában és Japánban talált érintett típusokat.