Több mint 18 ezer autótulajdonost kérdezett meg a német Auto Test magazin és a J.D. Power autóipari elemző cég arról, hogy mennyire elégedettek három évnél nem idősebb autójukkal. Ahogy a hasonló felmérés Angliában egy helybéli luxusmárka, a Jaguar győzelmét hozta, a germánoknál a Porsche nyerte a kutatást. Az ezres skálán 835 pontot ért el a sportautógyártó.
A második helyet holtversenyben a Toyota és a Volvo végzett (818 pont), majd a Mercedes-Benz (811) következett. Az abszolút első helyen a Toyota Avensis (848 pont) végzett, az egyes kategóriák élén két-két Toyota és Volkswagen, illetve egy-egy Kia, Mercedes, Opel, Seat és Volvo végzett.
Ennél érdekesebb ugyanakkor, hogy a németek mit mondtak el az autóvásárlást befolyásoló szempontokról. A legfontosabb számukra a megbízhatóság és tartósság, a „tökéletes ajánlat” és a biztonság.
Nem csak megnyerni, elbukni is lehet persze a vásárlókat. Nem bírják például a németek, ha nehezen megközelíthető a márkaszerviz – egy jó akció kedvéért elmennek a világ végére is, de szervizbe már nem oda fogják hordani az autójukat (pont mint a magyarok, nem?)
Ami viszont a jövőre nézve különösen fontos lehet, hogy a németeknek ma már a 72 százaléka az interneten néznek utána leendő autójuknak. Itt egyre csökken a hagyományos számítógépek aránya: négyből egy autóvásárló mobiltelefonon böngészi a releváns oldalakat, de a táblaszámítógépet használók aránya is hasonló. A huszonévesek körében több mint 40 százalék a mobil böngészők aránya: aki tehát nem okostelefonra optimalizálja weboldalát, lemarad a fiatal vásárlókról.