2014-re nem csak a Forma-1-es autók „szíve”, a motor változott nagyon, az 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetése mellett az aerodinamikai és törésbiztonsági szabályokat is átírták, így az F1-es járgányokon igen furcsa, mondhatni csúnya orrok jelentek meg.
Ugyan mostanra már szinte megszoktuk őket, az F1 fejesei 2015-re igyekeznek eltüntetni a finoman szólva sem esztétikus, leginkább csak illetlen hasonlatokkal leírható megoldásokat: megszülettek az új szabályok, írja az Autosport.
2015-től az orroknak egyenletesen kell majd szűkülniük a kasztnitól az orrcsúcsig. A technikai szabályok az ideinél több ponton adják meg az orrcsúcs és az orrkúp paramétereit (keresztmetszeti terület, maximális szélesség, magasság), kiiktatva ezzel a hirtelen különbségeket, átmenetes megoldásokat kikényszerítve.
A szabályok alapján továbbra is lehet majd magasabb, vékonyabb és mélyre nyúló, lapos darabokat kialakítani, de az „uborkák”, „ormányok” biztosan eltűnnek. A Mercedes-féle rövid orr sem marad, az orrcsúcsnak legalább az első szárny közepéig kell tartania, ahogy a Lotus kettős agyarai sem férnek majd bele az új keretekbe.
A töréstesztekre vonatkozó új előírások is arra kényszerítik majd a tervezőket, hogy ne csak a szabályok betűjének – és számainak – feleljenek meg az orrok, hanem vaskosabb, erősebb elemként érdemben járuljanak hozzá a törésbiztonsághoz.
A legvalószínűbb, hogy a 2015-ös megoldások az idén a Ferrarinál és a Red Bullnál alkalmazott formák közé esnek majd.