Ha az ember egy 310 lóerős, 15 milliós városi terepjáró tulajdonosa, a legutolsó, amit kívánhat, hogy a fele ennyiért kínált, dízel alapmodellek modernebbnek, frissebbnek nézzenek ki saját autójánál. Ezért aztán az Audi a ráncfelvarrásra megérett Q3 frissítésével párhuzamosan kénytelen megújítani azt az RS Q3-at, amely nem egészen egy éve van piacon.
A sportos csúcsverzió módosított első és hátsó lökhárítókat, minimálisan módosított lámpatesteket kap. Bár a belső térről nem készültek kémfotók, várhatóan beépítik az Audi TT nagy újdonságát, a hagyományos műszerfalat kiváltó, hatalmas TFT-képernyőt, amit az Audi szándéka szerint kizárólag sportos modellekbe szán.
Ami az alapkivitelű Q3 ráncfelvarrását illeti, hasonló változásokra számítunk: átszabják a lökhárítókat és a lámpákat, belül pedig a mostanra elavult, forgótárcsás MMI multimédiás kezelőt érintőfelület váltja fel, amely a középkonzolról az első ülések közé költözik. A motorkínálatban is jön változás: az eddigi 177 lóerős, kétliteres TDI helyére az új, 190 lovas dízelmotor lép.
A frissítésen átesett Q3 és Q3 RS modellek ősszel mutatkoznak be, forgalmazásuk 2015 elején veszi kezdetét.