Más autóját kegyetlenül rossz érzés összetörni – rosszabb, mint sajátot -, pláne, ha az bérautó, és pláne, ha az egy Ferrari, amit szinte csak úgy vihetünk el, ha a házunkat és összes belső szervünket a bérbe adóra írattuk arra az időre, míg egyben vissza nem hozzuk a 490 lóerős F430-at.
Emberünk kezdhet izgulni, hogy a veséjét vagy a máját fogják-e kimetszeni az okozott kárért, persze a készpénz is sokat segíthet. Piszok drága lett a kanyarból kifelé adott gázfröccs:
A videó leírásából kiderül, hogy a baleset június 8-án történt Kanadában, egy autós túrán, amire kibérelték a Ferrarit.
Az F430 volt az első utcai autó, amiben a Forma-1-es versenyautókhoz hasonlóan helyet kapott a kormányon az elektronikusan állítható differenciálmű kapcsolója, amivel több előre programozott beállítás közül választhat menet közben a sofőr. Ezzel megváltoztatható a lengéscsillapítók keménysége, a differenciálmű karakterisztikája és a menetstabilizáló beavatkozásának ideje.
A nap lúzere: így összetörni egy Ferrarit!? 1
A 4,3 literes, 490 lóerős motor literteljesítménye 114 lóerő, és figyelemre méltó a 2,8 kg/lóerős súly-lóerő arány is. A szekvenciális váltó az F1-es Ferrariból való, és a másodperc tört részére rövidíti a fokozatok közötti kapcsolás idejét. Ezzel a technikával 4 másodperc is elegendő a 100 km/órás sebesség eléréséhez, a gyorsulás pedig 315 kilométer/óránál csillapodik le. A lassításról felár ellenében rendelhető kerámiatárcsás fékek gondoskodnak.