A Red Bull csapatfőnöke azt mondja, hogy már két évvel ezelőtt aggasztónak találták az idén az új V6-os turbómotorokkal csúnyán felsült Renault fejlesztési stratégiáját. Christian Horner szerint a francia gyártónak csak rájuk kellett volna koncentrálnia.
„Ez szerepet játszhat (a mostani helyzetben), hiszen nem lehet egyszerre mindenkinek a kedvére tenni. Ha megnézzük a Ferrari motorját, a partnereiknek ellett hozzáigazítaniuk az autóikat. A Mercedesnél ugyanez a helyzet, míg a Renault az összes partnerének meg akart felelni, ami szép dolog, de nem a legjobb út a versenyképességhez” – mondta Horner a Brit Nagydíj felvezetéseként.
„Mi már 2012 végén megfogalmaztuk a projekt irányvonalát illető kétségeinket. Azonban a motorgyártás nem a mi asztalunk – nem is kell, hogy az legyen -, mi az autót építjük, és nyilván senki nem gondolta volna, hogy a Renault ennyire le lesz maradva.”
A Renault az idei „cserbenhagyás”, valamint a Lotus esetleges szállítócseréje miatt minden bizonnyal elsősorban a Red Bullra koncentrál 2015-re, a Milton Keynes-iek pedig igyekeznek is segíteni addig is.
„Elbeszélgettünk a Renault-val és teljes mértékben elismerik, hogy nem itt kellene tartaniuk. Mi annyit tehetünk, hogy a saját erőforrásainkkal is besegítünk a helyzet javításába. Nyilván a szabályok miatt nehéz a helyzet, jelenleg nem lehet jelentős módosításokat végezni.”
„Azt hiszem, most az üzemanyag lehet a kulcsterület, a Total készül is valami ígéretes dologgal, azonban a Renault még csak most kezd eljutni arra a szintre, ahol a Mercedes hat hónapja járt. Valahogy ki kell másznunk ebből, ezt pedig alapvetően a Renault-t támogatva tehetjük meg.”
Ha viszont a Renault 2015-re nem tesz csodát, szinte biztos, hogy a Red Bull új szállítót keres, az viszont kérdés, ki is lesz az. A Mercedes és a Ferrari kizártnak tűnik, a Honda is a McLarenre koncentrál majd.
„Az a helyzet, hogy egy Red Bull-szintű csapatnak mindig is lesznek lehetőségei, persze azt nem fogom elárulni mik azok. Az élen akarunk küzdeni, versenyképesek akarunk lenni, ehhez pedig normális motor kell” – szögezte le Horner.
A múlt héten felröppent, hogy a Red Bull meg- és átveheti a Renault viry-chatilloni motorgyárát is, de ezt most cáfolta a Renault Sport F1 második számú vezetője, Rob White.
„Pillanatnyilag nem áll szándékunkban eladni a motorrészleget, nagyon is a Renault-hoz tartozik” – szögezte le a német Auto Motor und Sportnak, hozzátéve, hogy a Red Bull az erőforrás átcímkézésével sem jutna sokra idén, a fejlesztési tilalom alól ez nem adna felmentést.
„Az nem működik, hogy új név kerül a blokkra és aztán a nulláról lehet kezdeni. Még (a jelenleg csak 2015-re készülő) Honda sem csinálhat akármit a fejlesztés terén.”