Múlt héten a város képviselői egy konferencián mutatták be azt a két áruszállítót, melyek a hagyományos üzemanyagok helyett hidrogén-dízel vegyes üzemben közlekednek. Az Euro 5-ös motorokkal szerelt, átalakított Ford Transitok feladata lesz, hogy Skóciában népszerűsítsék a környezetbarát hajtást. Aberdeenben egyéb iránt már 10 darab hidrogénnel hajtott busz közlekedik, de a város célja a lehető leghatékonyabban kiaknázni a hidrogénhajtásban rejlő lehetőségeket.

A H2ICED-rendszerrel szerelt áruszállítókat kettős, hidrogén-dízel üzemű motorokkal gyártották. A vezetőfülkében pedig egy speciális egység található, melynek feladata, hogy összegyűjtse a fogyasztással és a megtett úttal kapcsolatos adatokat, melyeket egy USB-csatlakozó segítségével bármikor le lehet tölteni. A kettős üzemű Ford Transitok tapasztalatait felhasználva tovább tökéletesíthető a H2ICED-rendszer, melynek köszönhetően az áruszállítás terén is nagyobb szerephez juthat a hidrogén üzemanyagként történő felhasználása.

A brit Revolve által fejlesztett rendszer lényege, hogy a motor indítása dízellel történik és amikor az erőforrás eléri normál üzemi hőmérsékletét, a H2ICED hidrogént adagol az üzemanyagba. A két üzemanyag aránya ugyanakkor nem kötött, ugyanis működés során az üzemanyag akár 95 százaléka hidrogénből, valamint 5 százalék dízelből is állhat. A dízel legmagasabb aránya ugyanakkor csak 60 százalék lehet 40 százalékos hidrogénfelhasználás mellett.

A kettős üzemű Transitok 90 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki a hagyományos üzemű járművekhez képest. A környezetbarát furgonok hatótávolsága 240 kilométer, melynek növelésén jelenleg is dolgozik a Revolve.