Míg az elmúlt évtizedben előbb a gyári csapattal (2005-2006), majd a Red Bull-lal óriási sikereket ért el a Renault a Forma-1-ben, 2014-ben csúnyán elhasalt a francia gyártó az új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrással.
A Renault kiszáll a Forma-1-ből? 1
A Renault kiszáll a Forma-1-ből? 11


A katasztrofális téli tesztidőszak után rohammunkában javították a motort, azonban az érdemi fejlesztések befagyasztása, a február végi homologációs határidő miatt radikális előrelépés nem történhet, a Mercedeshez viszonyított 40 vagy akár 70 lóerős hátrány, valamint a továbbra is csapnivaló megbízhatóság miatt mélyponton van a Renault.
A Red Bull egyre élesebben kritizálja a francia partnert, már nyíltan beszélnek arról, hogy 2015 után már szállítót kereshetnek.
Úgy tűnik, a Renault-nál be is telt a pohár: a német Auto Motor und Sport szerint a fentiek, valamint az évi 50 millió eurós költségek, plusz a csapatoktól késve érkező befizetések miatt az F1-es projekt lezárására készülhetnek. A lap szerint vevőt keresnek a viry-chatilloni motorgyárra.
Vevőt persze nem lesz könnyű találni, hiszen másik nagy autógyártó valószínűleg saját létesítményt építene, nem mellesleg a francia munkaügyi előírások is elriaszthatják az érdeklődőt, ugyanis ott csak heti 36 órás a munkahét. Ki tudja, esetleg a Renault-testvér Nissan költözhetne be, vagy épp a Red Bull, ha mégis úgy döntenek, hogy saját motort gyártanak.
Igaz, a lebegtetés után ezt hétfőn határozottan cáfolta a tulajdonos, Dietrich Mateschitz: „Ezt a felvetést még kommentálni sem érdemes” – szögezte le az osztrák milliárdos.
Mire a fentieket megírtuk, már meg is jelentek a Red Bullt illető pletykák: mások is úgy tudják, hogy az energiaital-gyártó venné át Viry-Chatillont, a motorprojekt vezetésére pedig a korábban a Renault Sport f1-nél dolgozó, az elmúlt szűk két szezonban a Caterham csapatfőnökeként tevékenykedő Cyril Abiteboult szemelték ki.