A Brit Nagydíj időmérőjének félig esős, lassan felszáradó körülményei sokakat megzavartak: Lewis Hamilton (6.) a potenciális pole-t dobta el, amikor utolsó körén visszavett, a Ferrarinál túl sokáig kivártak, így már a Q1 elején kiestek, mert az utolsó pillanatban eleredt az eső.
F1: Így kell eltolni az időmérőt 1
F1: Így kell eltolni az időmérőt 43


A Ferrarihoz hasonlóan járt a két héttel ezelőtt Ausztriában az első sort megszerző Williams is:
„Jó az autónk, ezért kiábrándító a 17. és 18. hely. Próbáltuk figyelni, hogy ki hol jár a pályán, de elszúrtuk az időzítést. Nem gondoltuk, hogy ilyen gyorsan ideér az eső, persze ez nem lehet kifogás, ezt a hibát nem szabad még egyszer elkövetnünk. Most már az a fontos, hogyan tudunk menteni holnap, továbbra is a pontszerzés a cél, hiszen az autónk képes rá, igyekszünk majd legalább annyi pontot szerezni, mint a riválisaink” – magyarázta a vezető versenymérnök, Rob Smedley.
A Williamsnek amúgy is pocsék hétvégéje van, a pénteki első edzésen a női tesztpilóta, Susie Wolff motorhiba miatt csak 4 körig jutott, Felipe Massa összetörte az autót, délután pedig Valtteri Bottas járgányáról „robbant le” a motorborítás a rossz rögzítés miatt.
F1: Így kell eltolni az időmérőt 44


A grove-iaknál nagyobb eséllyel hajt majd pontokra a Toro Rosso vasárnap délután, de a Red Bull kisebbik csapata szintén rontotta a saját kilátásait, amikor a Q3 végére nem küldték ki Danyiil Kvjatot (9.) és Jean-Eric Vergne-t (10.).
„Vegyes érzéseink vannak, hiszen általában véve minden nagyon jól ment egészen a Q3 utolsó perceiig. Nagyon trükkös, nagyon kiszámíthatatlan volt az időmérő, de a pit wall és a pilóták visszajelzései végig összhangban voltak, mindenki jól dolgozott, elkeserítő, hogy nem végeztünk előrébb a top10-ben” – mondta a technikai főnök, James Key.
„Úgy terveztük, hogy kimegyünk a végén is, de aztán úgy érzékeltük, hogy túl vizes a pálya, de kiderült, hogy az utolsó szektor elég száraz volt ahhoz az utolsó percekben, hogy számítson. A csalódás ellenére azért a 9-10. rajthely nem rossz, az edzéseken a versenytempónk is jónak tűnt, szóval egyszerűen csak jól kell tennünk a dolgunkat holnap.”
F1: Így kell eltolni az időmérőt 45


A Red Bullnál is a garázsban maradt Daniel Ricciardo, a kollégák előtt zárt (8.).
„Nem hittem, hogy gyorsul a pálya a végére, hiszen esett. Nem hittük, hogy lehetséges javítani, Sebastian (Vettel) is csak azért ment ki, mert addig nem volt mért köre. Tanulnunk kell ebből. Nem is értem, hogy lett ennyivel gyorsabb a pálya, sokkal gyorsabban szárad, mint hittem” – nyilatkozta az ausztrál.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner bocsánatot kért Ricciardótól, amiért nem küldték ki: „Sajnos rosszul mértük fel a körülményeket a Q3 végén, szóval bocsánatot kérünk Danieltől!”