Két teljes hosszúságú pótkocsiból álló szerelvénnyel a Scania 30 százalékos üzemanyag-megtakarítást valósított meg a szén-dioxid kibocsátás jelentős csökkentése mellett. A kamionok immáron hat éve szállítják az alkatrészeket a cég két gyártóegysége, a svédországi Södertälje és a holland Zwolle között. Ennek köszönhetően a Scania valós körülmények mellett tesztelheti a járműveket és folytathat különböző megfigyeléseket.

A nyergesvonatóból és félpótkocsiból álló szerelvények összesen 16,5 méter hosszúak, ami a maximális megengedett hosszúságnak felel meg a legtöbb európai országban. Pótkocsis szerelvényeknél ugyanez az érték 18,75 méter, Svédországban és Finnországban 25,25 méter. A Scania korábban kérelmet nyújtott be a Svéd Közlekedési Hatóságnak, hogy engedélyezze Södertälje és Helsingborg között a 31,5 m hosszú járműszerelvények üzemeltetését. A kérelmet végül elfogadták, így Svédországban bizonyos szakaszokon már közlekedhetnek az extra hosszú kamionok.

A Svéd Közlekedési Hatóság döntését megelőzte a közlekedési hivatal vizsgálatsorozata, amelyben azt tesztelték, hogy a 31,5 méter hosszú járművek még hirtelen manőverek esetén sem jelentenek veszélyt a közlekedés többi résztvevője számára.