Chris Froome vett egy nagy levegőt, és átbiciklizett Angliából Franciaországba, az egyetlen helyen, ahol ez lehetséges: mélyen a tenger alatt.
Ki gondolta volna, hogy a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő Csalagút idén már húsz éves? Az 50,5 kilométeres alagút rendszerint csak akkor kerül a figyelem középpontjába, amikor valami félresiklik – mint például tegnap, amikor áramkimaradás miatt órákat késtek a vonatok, és voltak, akiknek autójukat hátra hagyva kellett folytatniuk útjukat -, pedig a világ egyik építészeti csodájáról van szó, amely a világ leghosszabb, tenger alatti szakaszával (37,9 km) büszkélkedhet. 

Az alagutat nem arra tervezték, hogy kerékpárral közlekedjenek benne, de mivel akadályok és lépcsők nincsenek azon a központi, szolgálati folyosón, amely a két vasútpályát tartalmazó alagút között fut végig, legalább elméletileg alkalmasnak lehetett tekinteni a szerkezetet a biciklizésre. 
Chris Froome, a tavalyi Tour de France győztese brit oldalról vágott neki az útnak. Az 50,5 kilométert „edzéstempóban” tette meg, legnagyobb sebessége megközelítőleg 65 km/óra sebesség volt. 
 
„Nagyon furcsa érzés a tenger alatt kerékpározni. Nem látok mást, mint a hosszú fényfüzért a fejem felett, olyan, mintha egy futószalagon mennék. Elképesztően látványos versenyt lehetne itt lent rendezni” – mondta még menet közben a sportoló, aki végül 55 perc alatt ért át a Csalagút túloldalára. 
És hogy a becsület kedvéért a brit kerékpáros csapat és a mostani világrekord támogatójáról se feledkezzünk meg: íme, ennyi mindent cipel magával a versenyzőket kiszolgáló Jaguar XF Sportbrake. Az az érzésünk, hogy egy rutin igazoltatás során komoly fejvakarást okozna a dupla kerékpárszállító a tetőn.