Brazíliában sokan sírtak a német válogatottól Belo Horizontében elszenvedett 7:1-es vereség nyomán. Ám a futballtörténelmi győzelem néhány németországi vállalkozónak is sokba fáj. Észak-Rajna-Vesztfáliában a Ringk kertészeti áruház hazai gólonként 10 százalékos engedményt ígért és a mérkőzés másnapján a 70 százalékos akció hatására özönlöttek a vevők a cég két üzletébe. A tulajdonos nem számolt ezzel az eredménnyel, a vevők pedig a kivételes alkalmat kihasználták nagybevásárlásra és kipucolták a kertészeti árudát. A kasszák előtt kétórás sorok kígyóztak. Ám a tulajdonos szerint a céget nem rendítette meg a roham.
Ingyen zsömle vs. áremelés
A Büsch nevű pékséglánc gólonként egy ingyen zsemlét ígért vásárlóinak, akik erre tömegesen ráharaptak. Bár a zsemlekészlet gyorsan elfogyott, a vásárlók nem maradtak hoppon: bónokkal később átvehetik a hirdetésben ígért péksüteményt. Meglepődött az a vendéglős is, aki gólonként egy kör pálinkát ajánlott fel vendégeinek, de mivel ez Németország, a gazda állta a cechet a 7:1 után.
Cseppet sem biztos, hogy ezek a vállalkozások ráfizettek a történelmi győzelemre, bár a mérkőzések eredményétől függő akciók költsége nem kalkulálható pontosan. Főleg olyan vállalkozásoknak kedveznek, amelyek nem állnak állandó napi árversenyben a konkurensekkel és nem várják el ügyfeleik a folyamatos extrém árkedvezményeket. A cég ismertségén sokat javíthatnak a hasonló ajánlatok és az ügyfelekben pozitív kötődést alakíthat ki, ha a vállalkozó nem bújik apróbetűs kifogások mögé a számára költséges eredmény láttán.Rosszul járt az autóalkatrészes cég
Rosszul járt viszont az az autóalkatrész-webáruház, amely gólonként 5 százalékos engedményt lengetett be vásárlóinak. Az eredményt látva a kfzteile24.de megemelte árait, hogy a 35 százalékos engedmény mégse fájjon annyira. A közösségi médiából érkező felháborodott kommentekre reagálva a cég szoftverhibára hivatkozott és visszaengedte árait az eredeti szintre, de hitelét erősen megtépázta a balul elsült akció.
Forrás: DieWelt.de