Bár az időmérőt elszúrta, a futamon fantasztikusan autózott Lewis Hamilton, aki 2008 után ismét megnyerte a Brit Nagydíjat. A gyengébb autókat simán lelépte a rajt utáni körökben, de nem kellett megküzdenie a pole-ból induló Nico Rosberggel, mert a német alatt tönkrement a Mercedes. Utána simán ment a célig.
Hamilton ezzel pályafutása 27., idei 5. futamgyőzelmét érte el, a megszerzett 25 ponttal pedig gyakorlatilag lenullázta a bajnokságbeli lemaradását, mindössze 4 egységnyire van a vezető Rosbergtől.
Nemcsak a brit remekelt a hétvégén, de Valteri Bottas is, aki 14. helyről jutott a másodikra, a harmadik pedig Daniel Ricciardo lett, aki nyolcadikként rajtolt. Fantasztikus csatát vívott Sebastian Vettel (5.) és Fernando Alonso (6.) is, akik profi versenyzésük mellett primadonna oldalukat is megcsillogtatták, oda-vissza jelentgették fel a másikat, annak vélt vagy valós szabálytalan mozdulatai miatt. A nézők viszont jól szórakozhattak a körökön át tartó csatán.
A futam egyébként egy óra késéssel indult, miután Kimi Räikköen elsős körös óriási balesete miatt új rajtot rendeltek el a felügyelők. A finn pilóta bokája és térde zúzódott, amikor a szalagkorlátnak csapódott, de a Ferrari közlése szerint a Német Nagydíjon való részvétele nem kétséges.
Így zajlott a futam:
A szombati esős időmérő után napos, száraz időben kezdődött a 2014-es Forma-1-es világbajnokság 9. versenye, a Brit Nagydíj Silverstone-ban.
A bajnoki éllovas Nico Rosberg és a Red Bull-os Sebastian Vettel állt az első sorban, mögöttük Jenson Button és Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen és a kvalifikáción megint hibázó Lewis Hamilton, Sergio Perez és Daniel Riccirdo, valamint a két Toro Rossó-s, Danyiil Kvjat és Jean-Eric Vergne következett.
A két Ferrari és a két Williams szombaton a Q1-ben búcsúzott, de büntetések miatt pár helyet előrébb lépve a középmezőny sűrűjéből kezdett.
A rajtnál Rosberg simán ment el, Vettel beragadt, a két McLaren, majd Hamilton is megelőzte. Hátrébb
Räikkönen nagy balesetet szenvedett (videó), a Wellington egyenesen kiszaladt a pályáról, a visszatérésnél a Ferrarit megdobta az aszfalt és fű találkozása, az autó kitört, a jobb oldali korlátnak csapódott, majd visszapördült a pályára. Kobajasi Kamui épp csak elkerülte a roncsot, Felipe Massa pedig gyors reakcióval igyekezett minimalizálni az ütközést.
A biztonsági autót azonnal beküldték, majd piros zászlóval meg is szakították a futamot. Räikkönen képes volt kikászálódni a roncsból, az orvosi autó elvitte. A csapat későbbi közlése szerint a 2007-es bajnok zúzódásokat szenvedett a jobb térdén és bokáján, de törésről nincs szó.
A szalagkorlát kijavítása után az újrarajtolást magyar idő szerint 15.05-re tűzték ki.
A második rajt a safety car felvezető körével zajlott. A sorrend Rosberg, Button, Magnuseen, Hamilton, Vettel, Hülkenberg, Ricciardo, Kvjat, Bottas, Bianchi, Sutil, Gutierrez, Alonso, Maldonado, Ericsson, Grosjean, Vergne, Kobayasi és Perez volt. Räikkönen mellett Massa is kiesett. A rajtrácson többen is letudták az egy kötelező kerékcseréjüket.
A biztonsági autó távozása után Rosberg simán ellépett a mezőnytől, hátrébb Bottas megelőzte Kvjatot és Ricciardót, pár kanyarral arréb pedig Hamilton Magnussent, majd volt csapattársát, Buttont is.
A 4. körre a két Mercedes az első két helyen haladt, Hamilton 5 másodperccel haladt Rosberg mögött. Bottas is folytatta az előretörést, a 14. helyről rajtoló finn ugyanekkor már a 6. helyre küzdötte fel magát.
Alonso is öt pozíciót javított négy kör alatt, a 13. helyről a nyolcadikig kapaszkodott, megint „megkapta” szokásos partnerét, Nico Hülkenberget, őt a 8. körön előzte meg. A spanyol azonban nem érezhette magát biztonságban, ugyanis az első rajtnál fél autónyival túlszaladt a rajtkockáján, vizsgálat alatt állt.
A 11. körben az előzni próbáló Esteban Gutierrez szaladt bele Pastor Maldonado Lotusába, a venezuelai autója a levegőbe emelkedett, nagyot huppant. A mexikói az ütközés után a kavicsában végezte. A páros nagyon hasonlóan ütközött Bahreinben, akkor Maldonado borította fel a Saubert.
Vettel ugyanekkor kiment a bokszutcába, friss gumikat vett fel.
Alonso a 13. körben meg is kapta a büntetését, 5 másodperces stop&go büntetést osztottak ki neki. A spanyolnak a következő bokszkiállásánál kellett letöltenie a kényszerleállást. A ferraris igyekezett is minél nagyobb előnyt kiautózni addig, a 15. körben Magnussent is megelőzte.
Bottas is rohamozott, a 17. körben Buttont is elkapta, elérte az ausztriai pozícióját, a két Mercedes mögött a 3. helyen haladt. Hamilton közben lassan, de biztosan egyre közelebb került a vezető Rosberghez, a lemaradását 3 másodperc alá szorította.
A német a 18. kör végén ki is ment a bokszba, a csapat azonban villámgyorsan is dolgozott a kerékcserén, miközben mérnöke Hamiltont biztatta. Rosberg a 20. körben sebességváltó-problémáról panaszkodott a csapatrádión.
Hamilton gumijai a 23-24. körre elfogytak, kiment cserélni, Rosberg lazán visszavette a vezetést. A kiállásnál a bal hátsóval akadt egy kis gond, 1,4 másodperccel lassabb volt a kerékcsere Rosbergénél.
Alonso a 26. körre vett fel friss abroncsokat és töltötte le a büntetését.
Féltávnál a top10 sorrendje Rosberg, Hamilton, Bottas, Button, Vettel, Magnussen, Ricciardo, Hülkenberg, Alonso és Kvjat volt.
Hamilton a kemény keveréken is gyorsabb volt Rosbergnél, gyorsan csökkentette a hátrányát, majd a 29 körben a technika ördöge utolérte a németet is: a sebességváltója végleg megadta magát, lehúzódott a pályáról, kénytelen volt feladni a versenyt.
Bottas a 34. körben utolérte a kopott gumikkal küszködő Vettelt, megelőzte, fellépett a 2. helyre. A címvédő a kör végén ki is ment a második cseréjére. Az 5. helyre visszatérő németet Alonso a Copse külső ívén igen bátor manőverrel megelőzte. Vettel pár körrel később visszatámadott, de a spanyol keményen védekezett.
15 körrel a vége előtt a hazai sztár, Hamilton 41 másodperccel vezetett, mögötte Bottas, Ricciardo, Button, Alonso, Vettel, Magnussen, Hülkenberg, Vergne és Kvjat haladt a pontszerző helyeken.
Vettel a sikertelen kísérlet után is Alonso nyakán maradt, szinte minden lehetséges helyen benézett a ferraris mellé, az volt a kérdés, hogy a spanyol meddig képes életben tartani a 25. körben felvett közepes keverékű abroncsokat.
Bár Hamilton a 40. körben arról beszélt a rádión, hogy az ő gumijai jól bírják, a csapat a biztonság kedvéért a 42. körre friss abroncsokat adott az így is szép vezetést megőrző angolnak.
Öt körrel a leintés előtt Hamilton 24 másodperccel vezetett, Bottas, Ricciardo, Button, a csatázó Alonso és Vettel, Magnussen, Hülkenberg, Kvjat és Vergne haladt a pontszerző helyeken.
Vettel a 48-47. körben csapott össze megint, a négyszeres bajnok pedig óriási csatában keresztülverekedte magát a Ferrarin. Egyébként mindkét versenyző magából kikelve panaszkodott a másikra a rádión.
Az utolsó előtti körön Maldonado műszaki hibával félreállt, miközben Button Ricciardót üldözte, igyekezett felérni a dobogóra.
Hamilton végül senkitől sem zavartatva, félperces előnnyel beért, megszerezte pályafutása 27., 2008 után második hazai győzelmét. Az angol ezzel beérte a háromszoros bajnok Jackie Stewartot a győzelmek számában, de ami még fontosabb, hogy Rosberg kiesése után 4 pontnyira zárkózott fel a németre a bajnokságban.
Hamilton mögött a pályafutása legjobb eredményét elérő Bottas és a Red Bull-os Ricciardo állhatott a dobogóra. Button a 4. helynek örülhetett a hazai pályán, utánuk Vettel, Alonso, Magnussen, Hülkenberg, Kvjat és Vergne osztozott a pontokon.
Brit Nagydíj, Silverstone, 2014.07.06.