Ki gondolta volna: a TDI (a kezdeti adagoló-porlasztós példányoktól számítva) immár huszonöt éve velünk van. Ezúton isten éltesse, ha már nem tudjuk olyan szépen köszönteni, mint az Audi tette. Ingolstadtban ugyanis összeraktak egy limitált szériás A7 Sportbacket a dízeltechnológia tiszteletére. 

Az Audi A7 Sportback 3.0 TDI Competition nem cicózik: sarokszámaival (326 lóerő, 650 Nm forgatónyomaték, 5,1 másodperces gyorsulás 100 km/órára) letaglóz bárkit, aki kétségbe vonta a dízel hegemóniáját. Az alapkivitelű motorhoz képest módosították a hathengeres biturbo töltését, illetve vezérműtengelyét; mindez 7 extra lóerőt eredményezett; padlógázon rövid ideig 20 lóerővel nő meg a csúcsteljesítmény. Ehhez képest a 6,1 literes átlagfogyasztás nem is olyan sok, ha valóban annyi az annyi, és persze Euro 6-os a motor, nem is lehetne más 2014 nyarán. 
További részleteiben nem hordoz újdonságot a Competition modell. 
Dízelünnep az Audinál 1
Dízelünnep az Audinál 11
Kapott egy S Line sportcsomagot, 20 mm-rel ültetett futóművel, sportos, 20 colos felnikkel, piros féknyergekkel. A négyféle árnyalatban (piros, szürke, szürke, kék) kínált Sonderedition fekete belsőt kapott, fekete vagy ezüst színű bőrülésekkel, opcióként kontrasztos öltésekkel. 
Ezen túl a felszereltség megegyezik a megújult A7-esével: LED-es fényszórók, felárért mátrix kivitelben, és egy sor új vezetőtámogató funkció örvendezteti a sofőrt. 
Az Audi A7 Sportback 3.0 TDI Competition augusztustól rendelhető, a kiszállítások ősszel kezdődnek. Németországban a típus mintegy 2300 euróval drágább egy S Line sportcsomagos, 320 lóerős dízel kivitelnél; a hazai árról egyelőre nincsenek információink.
Dízelünnep az Audinál 12