Érhető tehát, ha a közúti áruszállításban érdekelt vállalatok leginkább a járművek üzemanyag-felhasználását szeretnék csökkenteni minden rendelkezésre álló eszközzel. Ennek egyik előnyös hozadéka lehet a csökkenő széndioxid-kibocsátás, ami különösen fontos annak fényében, hogy az EU a közúti árufuvarozás jelentős növekedésével számol 2020-ig.
A flottamenedzserek számára a sofőrök felvétele, képzése és megtartása szintén jelentős kihívást jelent. A felmérés rámutatott arra, hogy egyre inkább nő a sofőrök átlagéletkora Európában. A kutatás kitért a flottamenedzserek ajánlásaira is, amelyeket az Európai Parlament, valamint az Európai Bizottság és a nemzeti kormányok együttesen fogalmaztak meg. Első helyen az üzemanyag adójának csökkentése áll (75%), majd a közúthálózat csökkentése (72%) következik.
Leginkább Belgiumban, Hollandiában és Nagy-Britanniában szeretnék, ha többet fordítanának az úthálózatra, legkevésbé pedig Németországban probléma az utak minősége. A felmérés ugyanakkor arra is rávilágított, hogy a flottamenedzserek 51 százaléka támogatná, ha nagyobb és nehezebb járműveket is az utakra engedjenek. A Goodyear ősszel várhatóan egy egész iparágat felölelő konferenciát szervez Brüsszelben, melyen részletesen is megvitatják majd a kutatás során felmerült témaköröket.