A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten levélben értesítette a Forma-1-es csapatokat, hogy a Német Nagydíjtól szabálytalannak tekintik a szinkronizált első és hátsó felfüggesztéses rendszereket (FRIC). Az FIA megadta a lehetőséget a betiltás 2015-ig való elnapolására, de ehhez az összes alakulat egyetértését szabta feltételül, ez pedig nem valósult meg.
Az állandó versenyigazgató, Charlie Whiting technikai irányelve persze nem kötelező érvényű, így a napokban folyamatosak voltak a spekulációk arról, lesz-e olyan csapa, amelyik megtartja a rendszert, esetleges óvást és büntetést kockáztatva.
A csütörtöki műszaki ellenőrzések után megkaptuk a választ: a technikai főellenőr, Jo Bauer közölte, hogy egyetlen autón sem tartották meg az FRIC-t.
A versenyzők a csütörtöki nyilatkozataikban arra utaltak, hogy nem lesz nagy hatása a változásnak.
„Nyilván mindig keressük a lehetőségeket, néha fél tizedért is módosítunk, és világos, hogy most veszítünk majd egy kis időt, de ha mindenki leszereli, akkor mindannyian veszítünk, szóval szerintem nem nagyon változnak az erőviszonyok. De biztosan más érzés lesz néhány autónál” – mondta a mercedeses Lewis Hamilton.
„A silverstone-i teszten már kipróbáltuk az autót nélküle, és tulajdonképpen ugyanolyan volt. Biztosan mindenkinél igazítani kell majd a beállításokon, de a szimulátor alapján úgy érzem, hogy jó alapokkal indulunk, és minden ugyanúgy folyik majd, mint bármelyik versenyhétvégén” – tette hozzá.
Fernando Alonso szerint nem lesz jelentős a változás: „Pár éve már jelen van a Form-1-ben, de nem volt nagy hatással a vezetési stílusra vagy az autó viselkedésére. Mintha a lágy gumikról át kellene állni a közepes keverékre. Rendben, egy kicsit lassabbak leszünk és némelyik csapat egy kicsit lépéshátrányba kerülhet, rosszabbul alkalmazkodik, de azért nem lesz hirtelen a Marussiáé a pole vagy ilyesmi. Pár tized különbséget jelent majd mindenkinél.”
A Red Bull-os Daniel Ricciardo ezt reméli, hogy talán a Mercedes veszít a legtöbbet:
„Nem rossz elképzelni, hogy talán a Mercedesnek különösen trükkös a rendszere és ezért nálunk többet veszítenek ezzel, de ebben csak reménykedem. Majd a pályán kiderül, mi lesz. Ezzel együtt ez a változás nem jelent majd egy másodpercet, csak egy tizedről, két tizedről lesz szó. Sőt, lehet, hogy még gyorsul is az autó!”
A Mercedes mellett a Lotusról hírlik, hogy igen fejlett rendszert alkalmazott, Romain Grosjean egy kicsit tart is az új helyzettől:
„Bízzunk benne, hogy mi sem veszítünk többet, mint más csapatok! Tudjuk, hogy egyes csapatoknak még bonyolultabb, másoknak egyszerűbb rendszere volt és nem hagyatkoztak rá annyira, mint mi. Mindig nehéz megtippelni, hol is állunk majd, szóval majd meglátjuk, mennyit adott.”