A Ford közzétette a hároméves DRIVE C2X kutatási projekt eredményeit, amelynek célja az új generációs autó-autó, illetve autó-infrastruktúra kommunikációs rendszerek felhasználásával a közúti biztonság növelése.

Az Európai Bizottság által útjára indított, autóipari szereplőkkel megvalósított DRIVE C2X program arra mutat rá, hogy a részletes, valós idejű adatok, vészjelek használatával hogyan előzhetők meg a balesetek, a forgalmi torlódások, illetve, hogyan észlelhetők a vészhelyzetek korán.

Az intelligens közlekedési rendszerek WIFI-kommunikációjára alapozva a Ford vezette az Elektronikus Féklámpa és az Akadályjelző Rendszer kifejlesztését, illetve más autó-infrastruktúra kommunikációs berendezések tesztelésében is részt vett.

A kísérleti Elektronikus Féklámpa még akkor is jelzi egy elöl haladó autó fékezését, ha az egy kanyar vagy más autók takarásában van. Vészfékezés esetén a berendezés jelet bocsát ki, aminek nyomán figyelmeztető jelzés villan fel a mögöttes forgalomban haladó autók műszerfalán. A mögöttes forgalomban haladó autósok korábban kezdhetnek  fékezni, mérsékelve ezzel az ütközés erejét, vagy akár elkerülve a ráfutásos balesetet.

A szintén a projektben fejlesztett kísérleti Akadályjelző Rendszere felhívja a vezető figyelmét a veszélyesnek ítélt útakadályok jelenlétére, helyzetére és fajtájára – például az útra tévedt gyalogosokra és állatokra, vagy éppen a mozgásképtelenné vált járművekre.

A vizsgálatok 750 tesztvezető és 200 autó bevonásával zajlottak; a közutakon és a zárt tesztpályákon zajló autó-infrastruktúra kommunikációs teszteken több mint 20 Ford S-MAX és Mondeo modell is közreműködött.

Várhatóan nem kell már sok idő hozzá, hogy a közeljövőben sorozatgyártásban is megjelenjenek az említett rendszerek, amelyek már akkor figyelmeztetik a vezetőt a veszélyre, amikor még nem is látja az akadályt, hiszen a legtöbb autógyártó ilyet szeretne autójába. A járművek, illetve az infrastruktúra közötti kommunikáció pedig nagyban hozzájárulhat a vezetőnélküli járművek megjelenéséhez is.