A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting a múlt héten arról tájékoztatta a csapatokat, hogy álláspontja szerint az elmúlt években elterjed szinkronizált első és hátsó felfüggesztések (FRIC) használata szabályellenes.
A csapatok lehetőséget kaptak, hogy egyhangú megegyezés esetén a betiltást 2015-re halasszák, de ez – ahogy várni lehetett – nem jött létre. A hétvégi Német Nagydíjra a McLaren biztosan leszereli a rendszert, és szerdán a Red Bull is bejelentette, hogy ugyanígy tesz.
Bár a német Auto Motor und Sport kedden a Mercedest is a FRIC-t ejtők közé sorolta, a brit Autosport szerint a bajnoki éllovasok, valamint a Williams, a Lotus és a Marussia jelenlegi szándékaik szerint egészen az év végéig megtartaná a rendszert az autóin.
Ez persze csak addig lehetséges, amíg valamelyik rivális nem nyújt be óvást Whiting műszaki irányelvére alapozva – márpedig ezt az önkéntesen lemondó csapatok, vagy a rendszer eleve nem használó csapatok, mint a Force India és a Caterham is könnyűszerrel megtehetik.
A műszaki szabálytalanságok büntetése automatikusan diszkvalifikáció, persze az megint más kérdés, hogy a versenybírók magukévá teszik-e Charlie Whiting szabályértelmezését vagy sem. Igen valószínű, hogy a hétvégén választ kapunk arra, marad-e a technikai megoldás, vagy az idény második felére mindenki kénytelen lesz megszabadulni tőle.