A kölni közlekedési vállalat, a KVB (Kölner Verkehrs-Betriebe) nemrég tisztán elektromos hajtású autóbuszok beszerzéséről döntött. A társaság képviselői összesen nyolc darab, alacsonypadlós, csuklós kivitelű autóbusz megvásárlásáról írt alá megállapodást a holland VDL Bus&Coach vezetőivel. A történet érdekessége, hogy a szerződésben szereplő típus egyelőre csak papíron létezik, viszont mindez a KVB-t a jelek szerint cseppet sem zavarja, sőt. A közlekedési vállalat teljes mértékben bele fog szólni a járművek kivitelezésébe és gyártásába éppen azért, hogy úgymond teljesen „KVB-specifikus” buszok születhessenek.
A németek által rendelt elektromos busz a VDL Citea SLFA 18 méteres változatának alapjaira épül majd, a hajtást pedig várhatóan a Citea Electric-ből kölcsönzik majd. A modell ugyanakkor nem hétköznapi típus lesz, hiszen a németek határozott elvárása, hogy a jármű a BRT, vagyis a gyorsforgalmú zártpályás rendszerben történő közlekedésre alkalmas legyen.
Ennek megfelelően a busz belső terét úgy alakítják ki, hogy lehető legyen a gyors utasáramlás. Emellett a járműveket széles utasajtókkal, kerékvédő borításokkal, valamint sötétített oldalablakokkal gyártják majd. Bár a modellek a Citea formavilágát képviselik majd, az borítékolható, hogy a buszok megjelenése összetéveszthetetlenül BRT-s lesz. Az első ajtó pedig mindössze egy szárnyból áll majd, köszönhetően annak, hogy az autóbuszokat rendkívül tágas vezetőfülkékkel szerelik össze. Az első példányokat várhatóan 2015 nyarán és őszén tesztelik, a teljes mennyiséget pedig 2016 elején veheti át a KVB.