Lewis Hamiltont a Német Nagydíjon is utolérte a balszerencse, az angol versenyző már a Q1 derekán kiesett. Hamiltont nem vezetői hiba, hanem a jobb első féktárcsa törése küldte a gumifalba, a becsapódás 30G erejű volt. A baleset után bejátszott rádióbeszélgetésből is hallható volt, hogy Hamiltont szó szerint megrázta a becsapódás, keresgélnie kellett a szavakat, az autóból való kikászálódás után a térdét fájlalta.
A becsapódás ereje miatt a pálya orvosi központjába vitték kivizsgálásra, itt mindent rendben találtak, így Hamilton ott lesz a rajtnál holnap. Hamilton balszerencséjének mértékét jelzi, hogy Toto Wolff Mercedes-sportigazgató/csapatfőnök szerint a féktárcsát az időmérő előtt újonnan szerelték be az autóba.
„Egy kicsit még sajog itt-ott, de rendben leszek” – mondta Hamilton. „Azt hiszem, egy ilyen baleset után normális, hogy van egy kis fájdalom, de akármi is történt, holnap versenyezni fogok.”
„Szinte hihetetlen, de ilyen dolgok megtörténnek néha. Ezekkel mind próbára tesznek minket. A srácok nagyszerű munkát végeztek a beállításokkal, nagyon jónak érződött az autó. Nyilván a fékekkel is egy csomó tesztet végeztünk, rendben kellett volna lennie, de ez egyike azoknak a bizonyos dolgoknak.”
„Derült égből villámcsapásként jött a hiba. Vezetés közben 110 százalékig kell megbíznom az autóban, az elég nagy sokk, ha rálépek a fékre, és nem történik semmi. Valamit azért kitalálunk holnapra, és szerencsére az év végéig is elég sok verseny van még hátra.”
Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója az időmérő után elárulta, hogy a Brembo-féle féktárcsákkal más csapatoknál is voltak az idén hasonló gondok, Rosberget azonban nem fenyegette a hiba. Ő a Hamilton által favorizált Brembo helyett a Carbone Industrie tárcsáit használja, a féknyergek mindkét autón Brembo márkájúak.