Az Automotive News Europe úgy tudja, a BMW 75 százalék körüli hódítással számol újdonsága, a szeptemberben a márkakereskedésekbe kerülő 2-es Active Tourer kapcsán. Ez azt jelenti, hogy négy vásárlóból csupán egy fog egy másik BMW-ből átszállni; a többiek más márkáktól érkeznek majd.
Nem véletlen a pozicionálás: az elsőkerék-hajtású, magas építésű modell, amely hamarosan hétszemélyes kivitelben is piacra kerül, sehogy sem illik bele a márka eddigi profiljába, viszont a BMW előrejelzései szerint ez a piaci kategória (azaz a praktikus, de prémium kivitelű termékek) a következő tíz évben a prémium szegmens átlagát meghaladó mértékben növekedhet.
A Mercedes-Benz B-osztály vagy a Volkswagen Touran ellenfelének szánt 2-es Active Tourer fiatal, családos vásárlókat szólít meg. Ebben a körben azonban kifejezetten sportosnak számít majd az új generációs MINI-vel rokon Active Tourer: csúcskivitele, a 225i a BMW állítása szerint 9 percen belül teszi meg a nürburgringi nagykört.